چگونه در جوانی ثروتمند شویم؟ ـ قسمت 1

چگونه در جوانی ثروتمند شویم؟ ـ قسمت 1

آیا همه‌ی جوانان می‌توانند ثروتمند شوند؟

این سوالی بوده که همیشه ذهن مرا به خود مشغول می‌کرده است. اغلب گفته می‌شود که فرآیند تولید ثروت، حل مشکلات و رفع نیازهای مردم است و از آنجایی که نیازها و مشکلات انسان‌ها نامحدود است پس بی‌نهایت راه برای ثروتمند شدن وجود دارد.

ده سال پیش با کتاب‌های رابرت کیوساکی آشنا شدم و نام تجاری برج‌ساز جوان را بنیان نهادم و هم اکنون در سی و هفت سالگی به آزادی مالی رسیدم. راه‌ها و پیشنهادات مختلفی برای ثروتمند شدن در جوانی وجود دارد. آنچه با شما در میان ‌می‌گذارم حاصل تجربیات و راه‌حل‌های عملی است که برای ارتقاء نام تجاری برج‌ساز جوان از آنها بهره گرفته‌ام.

به نظر شما در یک موقعیت اجتماعی، مالی و جغرافیایی یکسان چه عاملی باعث رشد و ترقی برخی می‌شود؟

همه‌ی انسانها با مثلث زمان، کار، انرژی در ارتباط هستند. مغز انسان، هوشمند آفریده شده، به این مفهوم که می‌خواهد با صرف انرژی کمتر، در زمان کوتاه‌تر؛ کار بیشتری انجام دهد. اما؛ آیا تفاوت در زمان بیشتر داشتن است؟؛ آیا تفاوت در انرژی زیاد است؟ یا ….

به نظر من تفاوت در کار متفاوت است! و این کار متفاوت، از تفکر متفاوت و بهره‌مندی از هوش مالی متفاوت است!

هوش مالی، آن بخش از هوش ماست که برای حل مسائل مالی از آن استفاده می‌کنیم. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که معمولاً رشد ذهنی میان سالهای 14 الی 18 سالگی به حد کمال می‌رسد. بعد از اینکه رشد ذهنی و هوشی به حد کمال خود رسید، بهرۀ هوشی افراد معمولاً ثابت می‌ماند و ممکن است فقط در صورتی که تغییر محیطی و تربیتی بیشتر باشد، چند واحد افزایش و یا برعکس کاهش یابد. از طرفی همه می‌دانیم در مدارس درباره‌ی دانش مالی و پول در مدارس به ما چیزی یاد نمی‌دهند و اکثر افراد تا سنین بالا فقط به تحصیلات دانشگاهی اکتفا می‌کنند؛ بنابراین دلیل عدم رشد هوش مالی افراد به سادگی قابل درک است!

یکی از دلایل تقلای قشر ضعیف و متوسط جامعه این است که آنها برای پول و به خاطر یک حقوق ثابت آخر ماه کار می‌کنند. مشکل کار کردن برای پول در این است که مجبورید سخت‌تر و طولانی مدت‌تر کار کنید.

یکی از دلایلی که ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند این است که، هر ساله برای تأسیس يا به دست آوردن دارایی‌های بیشتر کار می‌کنند. افزودن دارایی‌های بيشتر نیازمند سخت‌تر یا طولانی‌تر کارکردن نیست. در واقع، هر چه هوش مالی شخصی بالاتر باشد، کار کمتری انجام می‌دهد و دارایی‌هایی بیشتر و با کیفیت بهتر به دست می‌آورد. متوجه شدید، دارایی‌ها برای ثروتمندان کار می‌کنند و این یعنی هوشمندانه کار کردن! بنابراین اولین قانون طلایی برج‌ساز جوان از این قرار است؛

“بجای سخت کار کردن، پول‌تان را بکار بیاندازید و از دارایی‌هایتان درآمد کسب کنید.”

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا برخی مردم کمتر کار می‌کنند، بیشتر بدست می‌آورند و نسبت به دیگران از ثبات مالی بیشتری برخوردار هستند؟

به جریان مالی اروپا و گرایش جریان پول به لندن توجه کنید. کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا … صنعتی هستند؛ ولی جریان پول اروپا به لندن گرایش دارد. هیچ شاهراه ارتباطی از لندن نمی‌گذرد ولی بورس انرژی و حمل و نقل در لندن  قرار دارد!!! فکر می‌کنید دلیل آن چیست؟ آنها بوسیله‌ی ایجاد زیر ساخت فروش و اتاق‌های فکر، کنترل نظام پولی را به دست گرفته‌اند. شهرهای توکیو، لندن و نیویورک از ابتدا دارای زیرساخت‌های بین‌المللی مبادلات پول بوده‌اند و این مثالی است از هوشمندانه کار کردن کشورها!

خوب یک سوال منطقی این است؟ پول و سرمایه اولیه را چگونه کسب کنیم؟ در مقاله آینده در این باره صحبت می‌کنیم.

 

نویسنده: مهندس علی رجبی ابهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *