ارتقاء دانش مالی بانوان نیاز امروز ایران

ارتقاء دانش مالی بانوان نیاز امروز ایران

زمانی‌که بحث پول مطرح می‌شود، واکنش زنان و مردان از نظر تاریخی، روانشناسی، روحی و احساسی یکسان نخواهد بود. گذشت زمان و برخی مسائل فرهنگی خانوادگی و اجتماعی باعث گردید زنان برای رسیدن به رفاه مالی وابسته به دیگران باشند.

رفته رفته با تحولات اجتماعی، بالا رفتن ضریب امنیت عمومی و رشد مشارکت‌های اجتماعی؛ باعث گردید جامعه زنان در چند دهه اخیر به اندازه‌ی گذشته‌ای دور ارتقاء یابد و منصفانه‌ است اقرار کنیم چه خوش درخشیدند.

در کلان شهر تهران به عنوان الگویی کوچک و قابل تعممیم حداقل در سطح ملی؛ مطالعه‌ی تطبیقی بین سرشماری سال 1390 نسبت به سال 1385؛ نشان دهنده‌ی افزایش جمعیت بانوان این کلان شهر است،

بطوریکه حدوداً 51% از جمعیت کل تهران را بانوان تشکیل می‌دهند.

در عین حال توزیع سنی در گروه 25 الی 29 سال است که تقریباً 15% از جمعیت کل تهران را به خود اختصاص می‌دهد و این به مفهوم نومادرانه در ساخت آینده است.

رفتارهای این گروه در تعمیم فردی به جهانی؛ گرایش بازار مصرف اقتصادی را حکم و به سادگی در جهان رواج می‌دهد؛ همچنان که تابع مولد تربیت نسل آینده خواهد بود.

آنچه به نظر می‌رسد این است که مهم‌ترین جریان دهه‌ی آینده جریان زنان بوده که منجر به تحول بنیادین در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

این مسأله به تناسب موضوع بحث از منظر تغییر فرهنگ مدیریت مالی خانواده، نگرانی‌های اشتغال فرزندان، تربیت مالی فرزندان و مشارکت زنان در تامین نیازهای مالی قابل بررسی است.

بنابراین ارتقاء دانش مالی بانوان به شکل هنرمندانه‌ای جهت ارتقاء وضعیت اقتصادی کشور، همچنین فقر زدایی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی مورد مطالبه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *