قدرت اقتصادی بین‌المللی در گرو آموزش مالی زنان است!

قدرت اقتصادی بین‌المللی در گرو آموزش مالی زنان است!

کوچکترین عضو و مرکز جوامع بشری هم اکنون خانواده‌ها هستند.

خانواده‌ها در محیط‌های اولیه (پدر، مادر و فرزندان) و ثانویه (بستگان دیگر) توسط قوانین فرهنگی داخلی اداره و محافظت می‌شوند و همچنانکه توجه دارید دسترسی مستقیم به خانواده‌ها محدود بوده و امکان پذیر نیست.

مرکز خانواده مادر است. مادر است که وظیفه تربیت نسل بعدی را به عهده دارد.

بنابراین کافیست در زمینه آموزش‌های مالی روی مادران تمرکز بیشتری داشته باشیم و سعی نماییم فرهنگ درست مدیریت مالی را در جامعه توسعه دهیم. از آنجایی که مادران وظیفه‌ی مهم تربیت فرزند را عهده‌دار می‌باشند؛ دانش مدیریت مالی در خانواده نهادینه شده و همین طور تا نسل‌ها انتقال می‌یابد. همچنین نهادینه شدن دانش مالی باعث کاهش فشارها و همچنین افزایش درآمد خانواده می‌گردد.

دستاورد دیگر انتقال دانش مالی به فرزندان باعث تسهیل امر اشتغال و رفع بیکاری و بالطبع شکل‌گیری خانواده‌های جوان از طریق ازدواج در سنین پایین‌تر خواهد بود. چراکه فرزندان با مشارکت در مدیریت مالی خانواده تجربه و تبحر کافی در اداره زندگی خود را کسب می‌نمایند. این موضوع باعث کاهش فشارهای خانوادگی و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌گردد. ترکیب زن و مرد مجهز به دانش مالی، ریسک شکست مالی را پایین می‌آورد.

جامعه دارای بنیان مالی محکم خانوادگی شتاب فزاینده‌ای در پیشرفت خواهد داشت. من پیشگویی می‌کنم اولین کشوری که یک برنامه آموزش مالی جامع برای همه دانش آموزان و دانشجویان اعم از فقیر و ثروتمند ارائه دهد. به عنوان یک قدرت اقتصادی در دنیا ظهور خواهد کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *