هوش مالی ۲: حفظ پول خود

هوش-مالی-۲-حفظ-پول-خود

هوش مالی ۲: حفظ پول خود؛ درصد هزینه‌هایی است که یک شخص نسبت به درآمد خود می‌پردازد. هر چه میزان هزینه به درآمد یک شخص پایین‌تر باشد، هوش مالی ۲: حفظ پول خود آن شخص بالاتر است.

اگر شخصی هوش مالی 2 پایینی داشته باشد، هزینه‌های بیشتری پرداخت خواهد کرد. مثالي از هوش مالی 2 عبارت است از شخصی که 20% درآمدش را برای ماليات می‌پردازد و در مقابل شخصی که 35% را برای مالیات می‌پردازد. شخصی که به دلیل نوشتن دفاتر حسابداری و ارائه به موقع اظهارنامه مالیاتی، مالیات کمتری می‌پردازد نسبت به کسی که علی الرأس شده و مشمول جریمه دیرکرد می‌شود، از هوش مالی بالاتری برخوردار است.

“هوش مالي شماره 2: حفظ پول خود” و مدیریت پول و اولویت‌بندی هزینه‌ها

 

يكي از دلايلي كه مردم، موجودي كمي دارند، به خاطر اين است كه پرداخت هزینه‌های خود را اولویت‌بندی نمی‌کنند؛ اكثر آنها فاقد “هوش مالي شماره 2: حفظ پول خود” لازم براي مديريت پول خود هستند. اگر در مدارس ما آموزش مالي وجود مي‌داشت، شايد كارگران می‌توانستند مديريت پول شخص خودشان را به‌عهده بگیرند.

 

“هوش مالي شماره 2: حفظ پول خود” و حفظ پول در برابر غارتگران مالی

 

حفظ پول در برابر غارتگران مالی، ‌امری مهم است. همان‌طور که اکثر ما می‌دانیم، دنیا پر شده است از افراد و سازمان‌هایی که منتظر فرصت نشسته‌اند تا با پول شما به خود کمک کنند. بسیاری از این افراد و سازمان‌ها بسیار باهوش و قدرتمند هستند. اگر هوش یا قدرت آنها بیش از شما باشد، پولتان را تصاحب خواهند کرد. به همین علت است که “هوش مالي شماره 2: حفظ پول خود”، بسیار حائز اهمیت است.

 

چگونه “هوش مالي شماره 2: حفظ پول خود” را اندازه‌گیری می‌کنند؟

 

این عقیده ساده را در ذهن داشته باشید که هوش مالی 2، درصد درآمدی را‌ اندازه می‌گیرد که یک شخص را در برابر هزینه‌ها حفظ می‌کند. در حقیقت درآمد واقعی شما همان پولی است که در انتها می‌ماند. مقدار زیادی از درآمد شما صرف ایاب و ذهاب، لباس و خوراک روزانه می‌شود. حقیقت این است که حتی بعد از کسر هزینه‌هایی که یک شغل برای شما ایجاد می‌کند، پول زیادی برای برنامه‌ریزی باقی نمی‌ماند.

 

اگر “هوش مالي شماره 2: حفظ پول خود” پایینی داشته باشم چه کسانی پول من را می‌برند؟

 

بعضی از بزرگ‌ترین غارتگران مالی، افرادی هستند که ما عاشقشان هستیم، به آنها اعتماد داریم یا احترام می‌گذاریم. پدر ثروتمند رابرت کیوساکی می‌گفت: «دلیلی که خیلي از مردم از ما حمایت می‌کنند، به خاطر اینه که از این موقعیت راحت‌تر می‌تونن دست توی جیبمون ببرن. یکی از دلایلی که خیلی از مردم مشکلات مالی دارن، این است که دست‌های خیلی زیادی توی جیب‌هاشون رفته.»

پدر ثروتمند در ادامه، دیگر هزینه‌های مالی را به‌صورت زیر در فهرست لحاظ کرد: ماليات، اجاره‌بها، پس‌انداز، پورسانت دلالان، خرید اقساطی محصولات بد، وکیل مدافع و البته به این لیست دو گروه را نیز اضافه کرد؛ سوداگران عشق و میراث خوران.

 

ویدئو آموزشی “هوش مالي شماره 2: حفظ پول خود”

برای مشاهده ویدئو آموزشی “هوش مالی ۲: حفظ پول خود” به لینک زیر مراجعه فرمایید.

ویدئو هوش مالی ۲: حفظ پول خود

همچنین مباحث کامل مربوط به موضوع “هوش مالي شماره 2: حفظ پول خود” در فصل ششم پرفروش‌ترین کتاب هوش مالی آورده شده است. شما می‌توانید از لینک زیر کتاب را تهیه فرمایید.

لینک خرید پرفروش‌ترین کتاب هوش مالی

اگر خواهان دنبال کردن مباحث پرفروش‌ترین کتاب هوش مالی در اینستاگرام هستید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

لینک اینستاگرام پرفروشترین کتاب هوش مالی مهندس علی رجبی ابهری

با تشکر/ علی رجبی ابهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *