هوش مالی ۳: بودجه بندی پول خود

هوش-مالی-۳-بودجه-بندي-پول-خود

هوش مالی 3: بودجه‌ بندی پول خود؛ یعنی درصد درآمدی که از ستون دارایی گزارش مالی از طریق سرمایه‌گذاری و دارایی‌ها کسب می‌شود. اگر بتوانید 80 درصد از درآمد خود را برای کسب درآمد از ستون دارایی اختصاص دهید، هوش مالی 3: بودجه‌ بندی پول خود بالایی دارید.

اینکه بتوانید خوب زندگی کرده و صرف‌نظر از میزان درآمدتان، مبلغی را به سرمایه‌گذاری اختصاص دهید، نیازمند سطح بالایی از هوش مالی است. داشتن مبلغی مازاد بر هزينه‌هاي روزمره، چیزی است که باید به‌طور فعال برای آن بودجه‌بندی کنید.

“هوش مالي 3: بودجه‌ بندي پول خود”، نوعي برنامه‌ريزي و مدیریت پول است!

يكي از تعاريف واژه “بودجه” عبارت است از برنامه‌اي براي هماهنگي منابع درآمد و مخارج (دخل و خرج).

“بيشتر مردم بجای اینکه از بودجه‌ بندی به‌عنوان نقشه‌ی راهی برای ثروتمند شدن استفاده کنن، از منابع مالی خود برای فقیر شدن یا در سطح متوسط زندگی کردن استفاده می‌کنن. همه درآمد دارند؛ اما فقط عده‌ی کمی می‌تونن از هر یک دلار به‌عنوان سربازی برای ثروتمند کردن خود استفاده کنند!

“هوش مالي 3: بودجه‌ بندي پول خود” و كسري بودجه

تعريف كسري بودجه به اين صورت است: “بيشتر بودن خرج بر دخل”

به‌عبارت “بيشتر بودن خرج بر دخل” دقت كنيد. خرج كردن بيشتر از ميزاني كه پول در مي‌آوريد، علت كسري بودجه است. دليل آنكه بسياري از مردم بر اساس كسري بودجه عمل مي‌كنند، اين است كه پول خرج كردن، خيلي آسان‌تر از پول در آوردن است. كسري بودجه یعنی “هوش مالی 3: بودجه‌ بندی پول خود” بسیار پایین است.

“هوش مالي 3: بودجه‌ بندي پول خود” و مازاد بودجه

تعريف مازاد بودجه به اين صورت است: “بيشتر بودن دخل بر خرج”

به‌عبارت “بيشتر بودن درآمد بر خرج” توجه كنيد. اين حالت ضرورتاً به معناي زندگي پايين‌تر از سطح عوايد نيست.

اين تعريف نمي‌گويد كه مازاد درآمد در اثر كاهش خرج به وجود آمده است،‌ گرچه كاهش خرج ممكن است منجر به نوعي اضافه بر درآمد شود. اين جمله، به معناي تمركز بر ايجاد اضافه بر درآمد است، يعني “هوش مالي 1: پول بيشتر در آوردن”.

الگوی بودجه‌ بندی بر اساس “هوش مالی 3: بودجه‌ بندی پول خود” بالاتر

وقتي صحبت از “هوش مالي 3: بودجه‌بندي پول خود”، به ميان مي‌آيد، تنها دو گزينه وجود دارد كسری بودجه يا مازاد بودجه. بسياري از مردم، گزينه كسر بودجه را انتخاب مي‌كنند. اگر مي‌خواهيد ثروتمند باشيد، گزينه مازاد بودجه را انتخاب كنيد و از طريق افزايش درآمد، اين حالت را ايجاد كنيد، نه ازطريق كاهش مخارج.

برای بالا رفتن “هوش مالي 3: بودجه‌ بندي پول خود”، مازاد بودجه را برای خلق دارایی؛ بودجه‌ بندی کنید!

“هوش مالي 3: بودجه‌ بندي پول خود”، مانند هوش مالي 2، به‌صورت درصدي ‌اندازه‌گيري مي‌شود، يعني درصد درآمدي كه به ستون دارايي شما می‌رود و از آن طریق درآمد مضاعف کسب می‌کنید.

اگر برداشتن 30% درآمدتان خيلي دشوار است، پس با %3 شروع كنيد. براي مثال اگر 30 میلیون تومان به‌دست مي‌آوريد، به جاي اختصاص دادن 10 میلیون تومان يا 30% آن به ستون دارايي، فقط 3% يا 1 میلیون تومان را به ستون دارايي اختصاص دهيد. اگر اين 3% هم زندگي را سخت‌تر و شما را تبديل به فردي كاردان‌تر كند، خوب است.

هر چه درصد بالاتري را به ستون دارايي خود اختصاص دهيد، “هوش مالي 3: بودجه‌ بندي پول خود”، شما بالاتر است!

هرگز نگوييد: “استطاعت داشتن آن را ندارم”. از اين كه پايين‌تر از سطح درآمدتان زندگي كنيد، صرف نظر کنید و همچنان که با چالش‌ها مبارزه می‌کنید، کاردان‌تر و با تجربه‌تر می‌شوید و یک زندگی پر نعمت و پر از فراوانی و مازاد بودجه‌های بسیار، برای خودمان رقم می‌زنید.

باید بتواند در حالت استاندارد 80 درصد از درآمد خود را به ستون دارایی اختصاص دهید و بجای خودتان از پول و دارایی‌هایتان کار بکشید.

هر روز زماني را برای “هوش مالی 3: بودجه‌ بندی پول خود” اختصاص دهید!

بودجه‌بندي، روندي بسيار مهم است. آن را ياد بگيريد و در آن باهوش شويد. براي اين روند، هر روز زماني را برای بودجه‌ بندی اختصاص دهید. 

اصول هوش مالی و مفاهیم آن بسیار ساده هستند، درست مثل مسواک زدن. فقط باید بتوانید بطور مصصم و هر روزه آنها را بکار بگیرید.

 

ویدئو آموزشی “هوش مالي 3: بودجه‌ بندي پول خود”

برای مشاهده ویدئو آموزشی “هوش مالی ۳: بودجه بندی پول خود” به لینک زیر مراجعه فرمایید.

ویدئو هوش مالی ۳: بودجه بندي پول خود

 

همچنین مباحث کامل مربوط به موضوع “هوش مالی 3: بودجه‌ بندی پول خود” در فصل هفتم پرفروش‌ترین کتاب هوش مالی آورده شده است. شما می‌توانید از لینک زیر کتاب را تهیه فرمایید.

لینک خرید پرفروش‌ترین کتاب هوش مالی

اگر خواهان دنبال کردن مباحث پرفروش‌ترین کتاب هوش مالی در اینستاگرام هستید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

لینک اینستاگرام پرفروشترین کتاب هوش مالی مهندس علی رجبی ابهری

با تشکر/ علی رجبی ابهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *