هوش مالی ۴: تقويت پول خود

هوش-مالی-۴-تقويت-پول-خود

هوش مالی ۴: تقويت پول خود؛ عبارت است از اينكه از مازاد منابع بدست آمده در “هوش مالی شماره 3: بودجه بندی پول خود” با سرمایه گذاری، در زمان کمتر، سود بیشتری کسب کنید.

مثلاً شخصي كه پول خود را در بانك با سود سرمایه گذاری 20 درصد سالیانه سپرده گذاری می‌کند، در مدت 5 سال سرمایه‌اش دو برابر می‌شود. در حالیکه ممکن است شخص دیگری در مدت یک سال و شش ماه بتواند همین سرمایه را دو برابر کند. 

بنابراین شخصی که بتواند در زمان کمتر، سود بیشتری را کسب کند دارای “هوش مالی ۴: تقويت پول خود” بیشتری است.

پول در پی مدیریت خوب می‌آید

پول خودش کاری نمی‌تواند بکند. شما راننده پول هستید. سود در پی مدیریت خوب می‌آید.

اگر بتوانید در کوتاه‌ترین زمان، سود و ارزش افزوده بیشتری خلق کنید، نرخ درآمد زایی بالاتری خواهید داشت. 

هر چه توانایی، دانش، هوش مالی، ایده، تجارت و کسب و کار شما قوی‌تر، سریع‌تر و پیشرفته‌تر باشد؛ توانایی جذب پول دیگران برای شما ساده‌تر و بیشتر خواهد بود.

وقتی سرمایه به دانش شما اعتماد کند فرصت‌های سرمایه گذاری بیشتر و بهتری در اختیار خواهید داشت و زمینه دسترسی شما به فرصت‌های طلایی سرمایه گذاری تسهیل می‌شود.

فرصت‌های طلایی سرمایه‌ گذاری

% از ثروت توسط 10% از افراد كنترل مي‌شود. ثروتمندان به دلیل منابع مالی قدرتمند، امکان سرمایه‌ گذاری در فرصت‌های طلایی را دارند که برای عموم مردم یا همان 90% جامعه، به دلیل کمبود منابع امكان سرمايه‌گذاري وجود ندارد.

در نتيجه، ثروتمندان به دليل امكان انتخاب آزادانه و فرصت‌طلبانه، قادرند امكانات سرمايه‌گذاري با بازده سريع و زياد را پيدا و در آن‌ها سرمايه‌ گذاري نموده و در نتيجه ثروتمندتر گردند.

تکامل هوش مالی ۴: تقويت پول خود، چگونه بوده است؟

اکثر مردم مبالغ مازاد پول خود را در بانک پس‌انداز می‌کنند. این کار پیش از سال 1971، یعنی پیش از آنکه دلار امریکا به ارز تبدیل شود، ایده‌ای هوشمندانه بود. با تغییر قوانیت پول و نرخ بالای تورم این اقدام مالی منتج به زیان شد.

در مقابل برخی افراد با استفاده از وام بانکی و تأمین بخشی از سرمایه مورد نیاز از طریق رهن و اجاره، سرمایه گذاری ملکی انجام دادند. وقتی تورم شامل کل ارزش ملک شد، این افراد سود بیشتری کسب کردند.

در این مثال سرمایه گذار با استفاده از پول دیگران (وام بانکی و سرمایه مستاجر) از پول خود، سود بیشتری بدست آورد و صد البته ممکن است برخی افراد با هوش مالی بیشتر در زمان‌های کمتر سودهای بیشتری خلق کنند.

مدل‌ های تقويت‌ مالي‌ برای هوش مالی ۴: تقويت پول خود

ـ وام

ـ مشارکت تجاری و مدنی

ـ OPM و OPR (استفاده از سرمایه سرمایه‌گذاران معتبر)

ـ مشارکت عمومی خصوصی (PPP)

 ـ مشارکت عمومی، خصوصی و اجتماعی (PSPP)

ـ مشارکت ملی از طریق تأسیس یک بانک ملی برای توسعه زیرساخت

ـ مشارکت بین‌المللی برای توسعه زیرساخت بوسیله‌ی تأسیس مرکز بین‌المللی توسعه مشارکت.

برای آشنایی و کسب مهارت استفاده از موارد فوق باید اصول پیشرفته هوش مالی را بکار بگیرید که موضوع هوش مالی 7 الی 14 می‌باشد که در مقالات بعدی به تفصیل در مورد آن خواهیم گفت.

 ویدئو آموزشی “هوش مالی ۴: تقويت پول خود

برای مشاهده ویدئو آموزشی “هوش مالی ۴: تقويت پول خود” به لینک زیر مراجعه فرمایید.

ویدئو هوش مالی ۴: تقويت پول خود

 

همچنین مباحث کامل مربوط به موضوع ” هوش مالی ۴: تقويت پول خود ” در فصل هشتم پرفروش‌ترین کتاب هوش مالی آورده شده است. شما می‌توانید از لینک زیر کتاب را تهیه فرمایید.

لینک خرید پرفروش‌ترین کتاب هوش مالی

اگر خواهان دنبال کردن مباحث پرفروش‌ترین کتاب هوش مالی در اینستاگرام هستید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

لینک اینستاگرام پرفروشترین کتاب هوش مالی مهندس علی رجبی ابهری

با تشکر/ علی رجبی ابهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *