هوش مالی ۷: حرکت در مرکز

هوش-مالی-۷-حرکت-در-مرکز

هوش مالی ۷: حرکت در مرکز: برای اولین بار در مورد هوش‌های مالی پیشرفته‌ای صحبت می‌کنیم که باعث توسعه و یکپارچگی تمام ظرفیت مغز یعنی مغز چپ، مغز راست و ضمیرناخوداگاه می‌شود.

هوش‌های مالی پیشرفته در هیچ کتاب دیگری مطرح نشده‌اند و این همه آن چیزی است که ما برای ارتقاء تجارت ستوس از آن بهره برده‌ایم.

به شما توصیه می‌کنم برای درک بهتر مفاهیم قبل از مطالعه این مقاله فصل‌های 11،12،13 و 14  کتاب پرفروش هوش مالی خود را افزایش دهید را مطالعه فرمایید.

 

فرآیند تولید پول: حل مشکل و یا رفع نیاز دیگران

همچنانکه گفته شد؛ به‌منظور ثروتمند شدن، بايد به انديشيدن به ثروت از منظر پول، خاتمه دهيد. پول صرفاً يك مشتق از ثروت حقيقي شما، يعني هوش مالي‌تان است. همواره به ياد داشته باشيد كه ذهن‌تان نامحدود است و شك و ترديدهاي‌تان محدودكننده هستند. بدانید:

“ثروت محصول ظرفيت تفكر انسان است.”

بنابراين اگر بعد از سر و سامان دادن و کنترل امور مالی خود، آماده بیشتر پول در آوردن هستید؛ می‌بایست از تکنیک‌های پیشرفته‌تر ارتقاء هوش مالی استفاده کنید.

دقت کنید از کلمه ارتقاء (Develop) استفاده کردم و نه افزایش (Increase).

خلق ایده پول‌سازی

در سال‌های گذشته ثروتمندی می‌گفت:

“مهم نیست چقدر درآمد داری، مهم اینه که راه پول در آوردن رو یاد بگیری!”

همچنان‌که در فصل قبل گفته شد، بسیاری سعی می‌کنند با کسب دانش مالی و استفاده از نبوغ شخصی به موفقیت برسند.

از آنجائیکه نیازها و خواسته‌های انسان نامحدود است؛ پس فرصت‌های مناسب کاری و موفقیت مالی هم نامحدود است. بنابراین فرآیند تولید پول و یا به بیان بهتر جریان تولید ارزش افزوده عبارت است از:

“حل مشکل و یا رفع یک نیاز”

بدین منظور شما نیاز به یک ایده، برای پول‌سازی دارید! هر چه ایده‌ی شما ارزش ذاتی بالاتری داشته باشد، نرخ رشد درآمد بالاتر است.

به این مفهوم که ایده شما باید دارای تمایز رقابتی پایدار، محافظت قانونی، قابلیت توسعه، قابلیت تقویت از طریق جذب منابع سرمایه و آینده مطلوب از جهت ثبات و پایداری جریان درآمد باشد.

لازم به ذکر است بدانید شابلون کسب و کار عبارتست از:

“تأمین مالی، ساخت و فروش”

بنابراین شما نیازمند تدوین یک نقشه‌ی راه برای تبدیل ایده خود به جریان عملی و رهبری سرمایه‌گذاران، سازندگان، بهره‌برداران (فعالان بازار) و مشتریان (مردم) خواهید بود.

اما برای استفاده عملی از اطلاعات فوق و ادامه کار، شما نیاز به مهارت‌ها و تکنیک‌هایی دارید، که در ادامه ما سعی می‌کنیم به‌طور خلاصه، آنچه خود به‌کار گرفته‌ایم را، در اختیار شما بگذاریم.

اولین گام پس از خلق ایده،‌ حرکت است.

سه عامل سرمایه، ارتباطات و فرصت مناسب برای شروع حرکت ضروری است.

بدانید به ندرت امکان دارد هر سه عامل ذکر شده، تواماً با هم فراهم شوند. بسیاری از جویندگان راه موفقیت همیشه با موتور روشن، در پارکینگ متوقف می‌مانند.

یک شخص با هوش احساسی بالا، با فراهم شدن یک عامل، حرکت مالی خود را آغاز و سپس در مسیر، دو مرحله دیگر را فراهم می‌کند.

یک مسأله مهم درکِ تفاوت مدیریت و رهبری است. بسیاری افراد به دلیل کوتاهی عمر و همچنین نرخ کند توسعه تجارت و کسب و کار خود، به پایان نمی‌رسند.

رهبری هنر استفاده از فرصت‌ها، ارتباطات و مشارکت است.

مهارت رهبری همه آن چیزی که شما برای تأثیرگذاری بر دیگران لازم دارید.

حرکت کنید!

وقتی ایده‌ای در ذهن تشکیل می‌شود، انسان خود به خود به فکر تجلی و ظهور آن ایده در دنیای واقعی است.

در هنگام شروع تجارتم، تمام آن‌چه داشتم دل و جرأت بود. در دنياي حقيقي، جرأت از نمرات خوب هم مهم‌تر است.

بیشتر از آنکه فارغ‌التحصیلی رتبه ممتاز در دانشگاه برایم در زندگی کاربرد داشته باشد؛ شجاعت مرا به سوی هدفی بالاتر هدایت می‌کرد.

كشف و توسعه نبوغ،‌ و اختصاص دادن آن به دنيايي كه داريد، نيازمند جرأت داشتن است.

قبل از آغاز شما نیاز به 80 درصد جسارت و 20 درصد دانش دارید. هرگاه به تجارت موفقی برخورد کردید، بدانید که روزی شخصی تصمیمی شجاعانه گرفته است.

در حین تجارت شما نیاز به 70 درصد ارتباطات و 30 درصد تفکر جریانی و برنامه‌ریزی سیستمی دارید.

فکر جریانی با استراتژی جریانی پیش می‌رود.

شما می‌بایست دیگران را در همه زمینه‌ها محاسبه کنید. می‌بایست سریع‌ترین و مؤثرترین جریان‌ها را طراحی کنید.

امپراطوری‌های غول پیکر مرکزیت و آبخشور امور را در دست می‌گیرند. در صنعت سینما هالیوود دارای اتاق فکر است و جالب است بدانید که نرخ فروش یک فیلم هالیودی گاهاً با درآمد صنعت ذوب آهن ژاپن برابری می‌کند.
بعد از تجارت شما نیاز به آینده‌نگری دارید.

مفهوم حرکت

همه آنچه لازمه‌ی موفقیت و درآمد بیشتر است، از حرکت نشأت می‌گیرد. حقیقت مسأله این است که شما، در یک فضای ایده‌آل، برای یک فضای واقعی فکر کرده‌اید.

پرکردن فاصله‌ی بین فضای فکری ایده‌آل و هدف واقعی، در فضای چگال اتفاق می‌افتد که به‌عنوان فضای تغییرات مستمر معروف است.

شما با حرکت در فضای چگال از فضای فکری ایده‌آل خود به سمت هدف واقعی می‌روید و همواره در این فضا خود را به‌روزرسانی کرده و ارتقاء می‌دهید.

اما مراد ما از حرکت چیست؟

به بیان ساده، “حرکت” شامل هرگونه فعاليت اقتصادي، فرهنگي، سياسي، ارتباطي، سرمايه‌گذاري، اطلاعاتی و آموزشی می‌باشد.

توجه نمایید باید اقدام عملی انجام دهید. بزرگی می‌گفت: می‌شنوم، فراموش می‌کنم؛ می‌بینم، به خاطر می‌سپارم؛ انجام می‌دهم، یاد می‌گیرم!

هوش مالی ۷: حرکت در مرکز

هم اکنون پرده از این راز بر می‌داریم که چرا برخی مردم کمتر کار می‌کنند، بیشتر بدست می‌آورند و نسبت به دیگران از ثبات مالی بیشتری برخوردار هستند.

پول به کجا سرازیر می‌شود؟

به جریان مالی بازار مشترک اروپا و گرایش جریان پول به لندن توجه نمایید. کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا … صنعتی هستند؛ ولی جریان پول اروپا به لندن گرایش دارد.

هیچ شاهراه ارتباطی از لندن نمی‌گذرد، ولی بورس انرژی و حمل و نقل در لندن است!

فکر می‌کنید دلیل آن چیست؟

لندن یکی از مراکز مبادلات بین‌المللی پول است. آنها بوسیله‌ی ایجاد زیرساخت فروش و اتاق‌های فکر، کنترل نظام پولی را به دست گرفته‌اند.

شهرهای توکیو، لندن و نیویورک، از ابتدا دارای زیرساخت‌های بین‌المللی مبادلات پول بوده‌اند.

این ابتکار عمل آمریکا در کنترل نظام پولی و بانکی جهان است که امروزه مفهوم آن برای عموم مردم جهان، با اعمال تحریم‌ها ملموس‌تر شده است.

تعریف مرکز

“مرکز” مكاني براي سازماندهي، تقويت و تشديد فعاليت‌هاي گروهي خاص و محدود از جامعه است.

راز مطرح شده ابتدای فصل در مورد جریان حرکت پول به لندن، توکیو و نیویورک را به‌خاطر دارید. این شهرها از ابتدا به‌عنوان مراکز بین‌المللی مبادلات مالی، در طراحی شهری، در نظر گرفته شده‌اند و همچنین است که برخی دیگر از شهرها به‌عنوان مراکز منطقه‌ای مبادلات مالی طراحی شده‌اند.

به‌عنوان مثال از پایتخت کشورها، مرکز استان‌ها، مرکز شهرها، بازارها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های کارگری، سمینارها، نمایشگاه‌ها، اتاق‌های فکر، رسانه‌ها، روزنامه‌ها و نشریات تخصصی، کتاب، مقاله، ناشرین، سازمان‌های دولتی، نویسندگان و متخصصان حرفه‌ای، تنظیم‌کنندگان قوانین و نمایندگان مجلس، مدرسین، سخنرانان، اساتید دانشگاه‌ها، دولت‌مردان، هنرمندان، اعضای تشکیلات و سازمان‌های حرفه‌ای و … می‌توان به‌عنوان مرکز یاد کرد.

مزایای مرکز

از جمله مزایای مرکز، فرصت‌ها و ارتباطات بیشتر و بزرگ‌تری است که سرعت شما را بیشتر می‌کند.

مثلاً در تهران فرصت‌ها و ارتباطات تجاری بزرگ‌تر و بیشتری نسبت به سیستان و بلوچستان وجود دارد. همچنین در نیویورک نسبت به تهران فرصت‌ها و ارتباطات تجاری بزرگ‌تر و بیشتر وجود دارد.

فرآیندهای حرفه‌ای، در مرکز، سریع‌تر شناخته می‌شوند. مثلاً رکود، تورم و تغییر گرایش بازار در مرکز، محسوس‌تر است.

در بسیاری موارد حتی با توسعه وب و ضریب نفوذ اینترنت بازهم اخبار و فعالیت‌های اقتصادی با فاصله از مرکز کندتر می‌شود و غیر حرفه‌ای‌ها زمانی به سفره می‌رسند که سفره جمع شده است.

یکی دیگر از کارکردهای مرکز؛ ظرفیت‌سازی است.

ارتباط با مرکز ظرفیت لازم برای حرکت شما را فراهم می‌کند.

فرض کنید شما ظرفیت لازم برای ارتباط با سازمانی را ندارید. کافیست در یک دوره آموزشی که آن سازمان برگزار می‌کند، شرکت کنید. شما می‌توانید با بوسیله ارتباط با استاد دوره، ظرفیت لازم را ایجاد کنید.

هوش مالی ۷: حرکت در مرکز

اقدام اولیه شما باید ارتباطی باشد.

در گام اول، باید با “مرکز” ارتباط برقرار کنید و در آن حضور داشته باشید.

بنابراین در شروع خود شما، محصول و یا خدمات شما می‌بایست در مرکز حضور داشته باشد و در زمانی‌که کسب و کار شما از مرحله‌ی جنینی عبور کرد و تثبیت شد، باید محل فعالیت نیز در مرکز استقرار پیدا کند.

هم اکنون می‌بایست فعالیت خود را توسعه دهید و از استخر خود به دریا بروید.

به قولی، ماهی در دریا کوسه می‌شود!

قبلاً اشاره کرده بودیم برای توسعه‌گری، برنامه لازم است.

برای این منظور می‌بایست حرکت خود را در یک بازه‌ی زمانی مشخص تا رسیدن به یک مدل تغییر دهید.

به شما توصیه می‌کنم برای مطالعه بیشتر به فصل پانزدهم کتاب پرفروش هوش مالی خود را افزایش دهید مراجعه نمایید.

لینک خرید کتاب هوش مالی خود را افزایش دهید؛

لینک خرید کتاب هوش مالی خود را افزایش دهید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *