هوش مالی ۱۴: تأمین سرمایه

هوش-مالی-14- تأمین-سرمایه

هوش مالی ۱۴: تأمین سرمایه؛ هشتمین هوش مالی پیشرفته است که برای ارتقاء ثروت و افزایش درآمد به آن نیاز دارید.

بر اساس يافته‌ها، 90% از ثروت توسط 10% از افراد كنترل مي‌شود. ثروتمندان به دلیل منابع مالی قدرتمند، امکان سرمایه‌گذاری در فرصت‌های طلایی را دارند که برای عموم مردم یا همان 90% جامعه، به دلیل کمبود منابع امكان سرمايه‌گذاري وجود ندارد.

در نتيجه، ثروتمندان به دليل امكان انتخاب آزادانه و فرصت‌طلبانه، قادرند امكانات سرمايه‌گذاري با بازده سريع و زياد را پيدا و در آن‌ها سرمايه‌گذاري نموده و در نتيجه ثروتمندتر گردند.

حتماً تا به حال اين اصطلاح را شنيده‌ايد كه «ثروتمند، ثروتمندتر مي‌شود…».

در همين سطح، چنين اصطلاحي در شما احساس ضرورت ايجاد مي‌كند كه زودتر تبديل به سرمايه‌گذار معتبر شويد، اگر تا به حال نبوده‌ايد.

سرمايه‌گذاران معتبر به وسايل و ابزارهايي دسترسي دارند كه سرعت بازگشت سرمايه‌ی آن‌ها را چند برابر بيشتر مي‌كند. هيچ شخص ديگري در جامعه‌ی شما به اين ابزارها دسترسي ندارد.

تبديل شدن به يك سرمايه‌گذار معتبر، احتياجي به مدرك دانشگاهي خاص و يا يك سرماية اوليه كه از پدر و مادر گرفته باشيد ندارد. لازمة اصلي آن، گزارش مالي شماست كه مي‌توانيد به‌طور كامل آن را كنترل كنيد.

تبديل شدن به يك سرمايه‌گذار معتبر!

به دليل آنكه تبدیل شدن به يك سرمايه‌گذار معتبر احتياج، به كسب درآمد ساليانه‌اي بالغ بر 4 میلیارد تومان در سال و به‌صورت شخصي دارد، بسيار دور از ذهن و غير واقعي است اگر بگوئيم كه يك كارمند مي‌تواند به اين هدف برسد.
تقريباً مقداري كمتر از 3% از افراد جامعه در مشاغل خود به اين ميزان درآمد دست پيدا مي‌كنند.
با استثناء تعداد بسيار معدودي از ورزشكاران، برخي از افراد حرفه‌اي مانند پزشكان و وكلا، تعداد بسيار اندكي از فروشندگان و مديران، باقي افراد نمي‌توانند از شغلي كه در آن مشغول به كار هستند، انتظار اين سطح از درآمد را داشته باشند.
هدف‌گيري درست براي ثروت بالاتر، نياز به قدم گذاشتن در يك راه جايگزين دارد. اگرچه بيشتر از يك راه براي رسيدن به اين هدف وجود دارد، اما در عوض گزينه‌هاي متعدد ديگري نيز براي در نظر گرفتن موجود است. معمول‌ترين راه‌ها براي اينكه افراد تبديل به يك سرمايه‌گذار معتبر گردند از اين قرارند:
1) راه‌اندازي يك تجارت
2) سرمايه‌گذاري در املاك و مستغلات
3) سرمايه‌گذاري در بورس سهام، ارز و كالاهاي مختلف
اگر سعي مي‌كنيد به اين هدف برسيد و در عين حال سرمايه‌ اوليه‌ی اندكي براي آغاز داريد، بهتر است از دو گزينة اول استفاده كنید. يعني بهتر است تجارتي مخصوص به خود راه‌اندازي كرده و يا وارد سرمايه‌گذاري در بخش املاك و مستغلات گرديد. هر دو مورد ذكر شده، احتياج به سرمايه اوليه‌ی كمتري نسبت به ساير شاخه‌ها دارند و از طرف ديگر، مي‌توانند به موازات انجام كارهاي روزانه و فعاليت در حرفه‌ی فعلي انجام شوند.
آغاز يك تجارت با پولي اندك، ممكن و شدني است؛ ولي همراه با افزايش موقعيت‌هاي سرمايه‌گذاري، نياز شما به بودجه و سرمايه نيز افزايش و رشد پيدا مي‌كند.
در بخش املاك و مستغلات شما احتياج نداريد تمام پولي كه براي خريدن يك ملك لازم است را عيناً در اختيار داشته باشيد. با استفاده از تأمین سرمايه، شما مي‌توانيد خود را در جايگاهي قرار دهيد كه بدون پرداخت 100% ارزش يك ملك به صورت يكجا و در همان ابتدا، كنترل آن ملك يا دارايي را به‌دست بگيريد. اين موضوع، هم‌چنين يك استراتژي قابل اعتماد براي افرادي است كه منايع سرمايه‌ی محدودي دارند.
با وجود آنكه بازگشت سرمايه در بازار سرمايه‌گذاري در بورس، حتمي و قابل توجه است، نيمة بد داستان آن است كه ورود به اين بازار، احتياج به سرماية اوليه زيادي دارد. اگر منابع مالي و تحصيلات مناسب تركيب شده با ميزان منطقي‌‌اي از خطرپذيري داريد، اين بازار، يك موقعيت استثنائي براي سرمايه‌گذاري و كسب درآمد زياد است.
بدون در نظر گرفتن راهي كه انتخاب مي‌كنيد، بخش اصلي و هستة سرمايه‌گذاري در واقع دانش و تحصيلات مالي و اقتصادي صحيح است.
خود را وقف راهي كه انتخاب نموده‌ايد، كنيد. هرچه كه مي‌توانيد بياموزيد. هرچه بيشتر بدانيد، ريسك‌هاي موجود، كمتر خواهد شد. زيرا در هنگام انتخاب عرصة سرمايه‌گذاري، ديگر پاي حدس و گمان باز نخواهد شد. ياد بگيريد كه اعداد را ارزشيابي كنيد و سرمايه‌گذاري را درك كنيد. اگر سرمايه‌گذاري را درك نكرده‌ايد و نفهميده‌ايد، پول خود را در سرمايه‌گذاري هدر ندهيد. اگر در جايي سرمايه‌گذاري كنيد و آن را درك نكنيد، كاري كه كرده‌ايد سرمايه‌گذاري نيست، بلكه قمار است! در قمار، همواره دعا مي‌كنيد كه همه چيز به خوبي پيش برود و اين كار، استراتژي سرمايه‌گذاري صحيحي نيست.

پنجره فرصت و اهرم تأمین مالی!

فرض کنید می‌خواهید یک جسم بسیار سنگین را  جابجا کنید. برای این منظور کافیست از یک اهرم استفاده کنید. اهرم نیروی شما را چند برابر می‌کند. همین امر در دنیای تجارت نیز وجود دارد. هنگامی که تشخیص می‌دهید که سرمایه‌گذاری، یک فرصت خارج از توانایی شما است، راه‌هایی مختلفی پیش رو دارید!

  • یک راه چشم‌پوشی (حداقل موقتی) از فرصت است.
  • راه دیگر تجمیع منابعی لازم توسط خود (مثلاً از طریق فروش یا اجاره اموال و پس‌انداز پول) با این امید است که پس از گردآوری سرمایه لازم هنوز فرصت مورد نظر موجود باشد.
  • راه سوم، بهره‌گیری از پول دیگران و منابع دیگران است.

با استفاده از راه سوم شما از طریق پول و منابع دیگران، به دنبال تزریق منابع هستید.

اگر ايده‌ی بزرگي براي يك تجارت داشتيد که نياز به سرمایه اولیه براي راه‌اندازي آن داريد، مي‌توانيد از اين سرمايه‌گذاران معتبر استفاده كنيد، تا در تجارت شما سرمايه‌گذاري كنند و بودجه‌ی مورد نياز شما تأمين گردد.

استراتژی اساسی، استفاده از الگوهای مشارکت است. مفهوم قدرتمند، اين است كه شما با تأمین مالی به منابع خود محدود نمی‌شوید. تمام چيزي كه نياز داريد يك فرصت، نوعي محرك و ارادة قوي است.

وقتي مهارت‌ها را با هم جمع كنيد و به سرماية در دسترس براي سرمايه‌گذاران معتبر بيفزائيد، مي‌توانيد به هر چيزي برسيد. اهميت زيادي دارد كه کار را به‌صورت صحيح انجام دهيد.

اگر سرعت عمل داشته باشید، در بسیاري از مواقع می‌توانید از فرصت‌ها استفاده کنید. گاه استفاده از OPM موجب سرعت عمل شما برای بهره‌گیری از یک فرصت می‌شود. مثلاً ملکی را در نظر بگیرید که ارزش آن دو میلیون دلار بوده، ولی فروشنده به دلیل مشکلات مالی برای آن قیمت یک میلیون دلار را در نظر گرفته است.

می‌دانید که پنجره فرصت کوچک است و در صورت ترديد کردن شخص دیگری این فرصت را از شما می‌قاپد.

فرض کنید که شما در حساب خود 20 میلیارد تومان ندارید. فکر کنید که چه کار می‌توانید بکنید؟

ـ چقدر طول می‌کشد تا 20 میلیارد تومان پس‌انداز کنید؟

ـ حتی اگر قبلاً در جایی یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اید، چقدر طول می‌کشد تا آن را به پول تبدیل کنید؟

اگر شما مثل اکثر مردم باشید، این امور زمان‌بر بوده و احتمالاً در این فاصله کسی آن ملک را می‌خرد.

حال از خود سؤال کنید چقدر طول می‌کشد تا 20 میلیارد تومان قرض بگیرید؟ چقدر طول می‌کشد تا کسی را پیدا کنید تا در این ملک با شما شریک شود؟

استفاده از OPM تلنگری است که شما را قادر می‌سازد قبل از بسته شدن پنجره فرصت، آن ملک را خریداری کنید.

حالتی را در نظر بگیرید که می‌خواهید ملکی را خریداری کنید. فرض کنید که %25 قیمت ملک را داشته و بقیه را از بانک وام می‌گیرید. اگر قیمت ملک ترقی کند، تمامی افزایش قیمت به شما می‌رسد، در حالی که شما فقط 25% بهای خرید را پرداخت کرده‌اید. اگر شما به منابع خود تکیه کنید، ممکن است این پنجره فرصت به روی شما بسته شود.

OPM شما را قادر می‌سازد که کارهایی که تاکنون از انجام آن ناتوان بوده‌اید را انجام دهید. بهره‌گیری از OPM فرصت‌های زیادی را به روی شما می‌گشاید. OPM شما را قادر می‌سازد تا در معاملاتی که خارج از توانایی شما بود، شرکت کنید. OPM به شما اجازه می‌د‌هد تا کسب‌وکار مورد علاقه خود را حتی بدون داشتن ابزار آن آغاز کنید. OPM برای شما حق انتخاب به‌وجود می‌آورد. OPM شما را قادر می‌سازد به‌جای گفتن جمله از عهده من خارج است، از فرصت‌ها استفاده کنید. به بیان دیگر OPM به شما امکان می‌دهد تا داخل بازی باشید. OPM برای شما فرصت می‌خرد. OPM شما را قادر می‌سازد کارهایی را که تاکنون از عهده شما خارج بود، عهده‌دار شوید.

در فصل‌های 30 و 31 کتاب پرفروش هوش مالی خود را افزایش دهید، شما با تامین سرمایه در سطح خرد، میانه و کلان آشنا می‌شوید. این مبحث یکی از شاهکارهای کتاب هوش مالی است که در هیچ کتاب دیگری این مطالب را نمی‌توانید بیابید و مطالعه کنید. این فرصتی است که تنها در اختیار شما است.

لینک خرید کتاب هوش مالی خود را افزایش دهید؛

لینک خرید کتاب هوش مالی خود را افزایش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *