ترامپ چگونه ترامپ شد؟ مقاله اول

ترامپ چگونه ترامپ شد؟ مقاله اول

شکلات تلخ! ساده‌ترین واژه‌‌ی مأنوسی که احساس می‌کنم با نوشتن این مقاله و نیاز کشورم رابطه دارد. آنچه در این مقالات برای شما می‌نویسم برداشتی است آزاد بر اساس واقعیتی که اتفاق افتاده و شاید از سه منظر حائز اهمیت؛ اول نگرشی نو به نقشه راه ترامپ برای پیروزی در انتخابات، دوم آینده ترامپ و سوم جریان تغییر!

ترامپ اندکی پس از پایان جنگ جهانی دوم، در دوران اوج رشد جمعیت آمریکا و رونق بازار مسکن به دنیا آمد. پدر ترامپ سرمایه‌دار بزرگی در ساختمان‌سازی بود که به دلیل واگذاری اقساطی املاک به طبقه متوسط و کارگر معروف شد.‌

رفتار ترامپ در کودکی و نوجوانی به گونه‌ای بود که چنانچه در بازی‌ پیروز نمی‌شد دعوا به راه می‌انداخت. ماجراجویی و لج بازی ترامپ باعث شد که پدرش برای تربیت، او را به آکادمی نظامی وست پوینت بفرستد. شعار رسمی مدرسه نظامی وست پوینت “وظیفه، افتخار، میهن” است و نکته‌ای که کمتر به آن اشاره شده این است که وست‌پوینت در سال ۲۰۰۶ میلادی، برای افسران مسلمانی که پایبند به مناسک  اسلامی هستند، نمازخانه ساخته است. همچنین تعداد زیادی از روسای جمهور، بیشترین تعداد از ژنرالهای تاریخ ارتش، افراد بسیار مشهور و قدرتمندی از سیاست‌مداران تا روسای ارشد اقتصادی آمریکا از این مدرسه نظامی فارغ‌التحصیل شده‌اند. در ادمه ترامپ برای تحصیلات تکمیلی به مدرسه بیزینس وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا رفت. در این دوران او در کسب و کار پدرش نیز کارآموزی می‌کرد و با دریافت یه فرجه صد و پنجاه میلیون دلاری از پدرش در حدود 45 سال پیش فعالیت برج‌سازی خود را شروع و در سال ۱۹۸۲، برج ترامپ را ساخت و به تدریج با ساخت برج‌های دیگر به عنوان نماد برج‌سازی در جهان مطرح شد.

مشاهده می‌شود که ترامپ برای یک جایگاه عالی در آمریکا هدف گرفته شده همچنانکه شغل او یک برتری پایدار اولیه محسوب می‌شده است. صنعت ساخت و ساز دارای بنیان مالی مستحکمی است. حجم نقدینگی در صنعت ساخت و ساز بالاست و صنعتی که دارای گردش مالی بالاست، فرصت‌های بیشتری و بزرگتری ایجاد می‌کند. بیشترین میزان مشاغل در صنعت ساخت و ساز است و همه‌ی افراد پول را از صنایع دیگر بدست می‌آورند و ثروت خود را در املاک توسعه می‌دهند. برج‌سازی ترکیبی از تکنولوژی و ثروت است. از طرفی اقناع احساسی است. سبک زندگی رایج جامعه آمریکا به گونه‌ای است که زنان به عنوان مرکز خانواده و اشخاصی که بیشترین قدرت نرم را در خانواده‌ها دارا هستند، شغل برج‌سازی را به مشاغلی چون پزشکی، خلبانی، طلا و جواهر و … ترجیح می‌دهند. بنابراین یک دلیل بر بنیان تکنولوژی شناختی و اقبال عمومی بر آرا شغل ترامپ بوده است. در مقاله آتی تشریح می‌کنیم که چگونه ترامپ از ابزار نویسندگی برای پیروزی در انتخابات بهره می‌گیرد.

نویسنده: مهندس علی رجبی ابهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *