چگونه در جوانی ثروتمند شویم؟ ـ قسمت 4

چگونه در جوانی ثروتمند شویم؟ ـ قسمت 4

اشاره شد؛ سومین قانون طلایی برج‌ساز جوان “حرکت در جریان” است که شامل تکنیک‌های خلق جریان توسعه ارتباطات و فرصت‌ها می‌باشد.

با انجام اقدامات عملی حرکت در جریان، شما بيشتر و سريع‌تر مي‌آموزید و لذت بيشتري می‌برید و اطلاعات را به مدت طولاني‌تري در خاطر نگاه مي‌دارید. همزمان که مغز شما بصورت یکپارچه ارتقاء می‌یابد، فرصت‌ها و ارتباطات شما نیز ارتقاء و توسعه می‌یابد و در آینده‌ای نزدیک خود را در بین ثروتمندان خواهید یافت!

ده فرمان حرکت در جریان

1) مطالعه هدفمند كتاب “جريان مستمري” براي خلق چشم‌اندازها و افق‌هاي جديد پيش‌روي شماست! توجه نمایید کتاب علاوه بر آموزش، شما را به فکر کردن وا می‌دارد و نگرش شما را تغییر می‌دهد. در ضمن توصیه من این است که تنها کتاب نخوانید. بهتر است این کار را با دوستی که با شما هدف مشترک دارد انجام دهید. تجربه مشترک ماندگاری و ثبات ذهنی بیشتری ایجاد می‌کند.

2) بطور دائم نشريات تخصصي را مطالعه كنيد. يكي از بهترين راههاي دستيابي به اطلاعات تخصصي مطالعه مجلات تخصصي مي‌باشد. يك مقاله چكيده 5 سال تحقيقات و تجربيات يك شخص است. شما با مطالعه مجلات تخصصي به دريايي از علم وصل مي‌شويد.

3) بطور دائم در سمينارها شركت كنيد. توجه كنيد ميزان موفقيت شما به تعداد افرادي بستگي دارد كه شما را مي‌شناسند و حاضرند كه محصولات و خدمات شما را بخرند و يا در مواقع سختي به شما كمك كنند! سمینارها بعنوان یکی از ساختارهای جدید عصر تکنولوژی بهترین جریان؛ خلق و توسعه ارتباطات، ارتقاء دانش، ارتقاء بصیرت و بروز رسانی اطلاعات هستند که افراد موفق بطور مستمر در آن حضور می‌یابند. بنابراین باید به صورت مداوم در همايش‌ها، سمينارها و كارگاههاي آموزشي شركت كنيد!

4) بصورت مداوم در نمايشگاهها شركت كنيد. نمايشگاهها ضمن اينكه شما را در جريان آخرين تغييرات كسب و كار قرار مي‌دهند اين امكان را براي شما فراهم مي‌كنند كه از آخرين فرصت‌ها و چالشهاي آن تجارت مطلع شويد و بتوانيد ايده‌هاي خود را مورد ارزيابي و اصلاح قرار دهيد!

5) بطور دائم در اتاق فکر شرکت کنید. ثروت محصول ظرفیت تفکر انسان است و هوش جریان هدایت؛ ترکیب دانش، تجربه و اطلاعات دریافتی‌ست. توسعه فکری با اختصاص مدتی از زمان روزانه به فکر کردن شروع و سپس با شرکت در اتاق‌ فکر تکامل می‌یابد.

6) سرمایه‌گذاری و مشارکت کنید.

7) در انجمن‌ها، تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌ها عضو و از این طریق با سایر انجمن‌ها ارتباط برقرار کنید.

8) سخنرانی کنید. یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها، سخنرانی کردن در برابر جمع است. با سخنرانی 10 الی 20 سال جلو می‌افتید.

9) برای نشریات مقاله بنویسید. بسیاری از مدیران سازمان‌های بزرگ دولتی و خصوصی برای اینکه در جریان مسائل روز باشند نشریات خاصی را مطالعه می‌کنند. چنانچه مقاله شما مورد توجه قرار بگیرد در لیست دعوت و ارتباط این سازمانها قرار می‌گیرید.

10) حرکت در جریان!  تمرین و تکرار تا موفقیت!

 

نویسنده: مهندس علی رجبی ابهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *