چگونه در جوانی ثروتمند شویم؟ ـ قسمت 3

چگونه در جوانی ثروتمند شویم؟ ـ قسمت 3

دسترسی شما به سرمایه سرمایه‌گذاران رابطه‌ی مستقیمی با ارتباطات و فرصت‌ها دارد. فقط کافیست در زمان مناسب در مکان مناسبی حضور داشته باشید. سومین قانون طلایی برج‌ساز جوان “حرکت در جریان” است که شامل تکنیک‌های خلق جریان توسعه ارتباطات و فرصت‌ها می‌باشد.

در بیان ساده “حرکت” شامل هرگونه فعاليت اقتصادي، فرهنگي، سياسي، ارتباطي، سرمايه‌گذاري، اطلاعاتی و آموزشی می‌باشد. توجه نمایید باید اقدام عملی انجام دهید.

بزرگی می‌گفت؛

می‌شنوم، فراموش می‌کنم؛ می‌بینم، به خاطر می‌سپارم؛ انجام می‌دهم، یاد می‌گیرم!!!

اقدام اولیه شما باید ارتباطی باشد. در گام اول باید با مرکز ارتباط برقرار کنید و در آن حضور داشته باشید.

اجازه دهید مفهوم مرکز را برای شما تشریح کنم. مرکز مكاني براي سازماندهي، تقويت و تشديد فعاليت‌هاي گروهي خاص و محدود از جامعه می‌باشد. در بیان حرفه‌ای‌تر مرکز مکان گردآوری، هم افزایی و باز توزیع اطلاعات، کالا و انرژی است.

از جمله مزایای مرکز؛ فرصت‌ها و ارتباطات بیشتر و بزرگتری است که سرعت شما را بیشتر می‌کند. فرآیندهای حرفه‌ای در مرکز سریع‌تر شناخته می‌شوند. مثلاً رکود، تورم، و تغییر گرایش بازار در مرکز محسوس‌تر است.

به بیان ساده‌تر کارکرد مرکز ظرفیت‌سازی است. به عنوان مثال از مجلات تخصصی، سمینارها، نمایشگاه‌ها، انجمن‌ها، اتاق‌های فکر، مرکز استانها، پایتخت کشورها، مرکز شهرها و بازارها می‌توان بعنوان مرکز یاد کرد.

بنابراین در شروع خود شما، محصول و یا خدمات شما می‌بایست در مرکز حضور داشته باشد. و در زمانیکه کسب و کار شما از مرحله‌ی جنینی عبور کرد و تثبیت شد، باید محل فعالیت نیز در مرکز استقرار پیدا کند.

هم اکنون می‌بایست فعالیت خود را توسعه دهید و از استخر خود به دریا بروید. به قولی ماهی در دریا کوسه می‌شود! قبلاً اشاره کرده بودیم برای توسعه‌گری، برنامه لازم است. برای این منظور می‌بایست حرکت خود را در یک بازه‌ی زمانی مشخص تا رسیدن به یک مدل تغییر دهید.

پس از تثبیت و استقرار در مرکز، با توسعه‌ی ارتباطات از مرکز به میدان عبور کنید.

ارتباط بین سه مرکز تشکیل یک میدان می‌دهد. در این مرحله شما یک روند تجاری تشکیل داده‌اید. در این سطح تبادلات شما ملی و گاهاً منطقه‌ای می‌شود. به میدان مالی تهران ـ اصفهان ـ شیراز توجه نمایید. میدان دوم می‌تواند دبی ـ گوانجو ـ تهران باشد.

در ادامه با استفاده از علوم تکنولوژی شناختی روند خود را بطور مستمر در سه میدان؛ ترویج (و نه تبلیغ) کنید. در اینجا دیگر زمان و مکان حذف شده و مجموعه افراد بصورت زایشگر روند شما را ترویج می‌کنند. شما هم اکنون در آغاز ایجاد یک جریان هستید! جریان‌ها؛ خود ارتقاء و خود توسعه هستند و بدون مولد به زایش فرکتالی خود ادامه می‌دهد.

توجه نمایید چنانچه شما فعالیت خود را در یک مرکز و یا یک میدان انجام می‌دهید، می‌بایست توجه خود را به روند جریان معطوف کنید و اقدامات توسعه‌ای خود را در جهت گرایش آن جریان انجام دهید.

اما لازمه‌ی این امور سرمایه‌گذاری روی دانش و تفکر است؛ که باعث جریان‌شناسی و هرگونه اقدام توسعه‌ای می‌شود.

طی 10 سال آینده شما تغییر نخواهید کرد مگر به دلیل ارتباط با افراد خاص و کتاب‌های خاصی که مطالعه می‌کنید. بنابراین اجرای اولیت‌ دار دستورات تئوری حرکت در جریان برتری شما را نسبت به سایرین تضمین می‌کند و شما را بطور مستمر ارتقاء می‌دهد. در مقالات آتی در مورد ده فرمان عملی تئوری حرکت در جریان بحث می‌کنیم.

 

نویسنده: مهندس علی رجبی ابهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *