واکاوی اتاق فکر شورای سیاست خارجی آمریکا(afpc)

این اندیشکده در سال 1982 در واشنگتن دی سی تاسیس شد.

این اندیشکده هدف خود را ارائه مشاوره به نماینده‌های کنگره، تمام دست اندرکاران سیاست خارجی ایالات متحده و رهبران سایر نقاط دنیا به ویژه اروپای شرقی می‌داند.

در همین راستا این اندیشکده هیاتی از مشاوران دارد که متشکل از سیاست‌مداران کهنه کار آمریکایی هستند.

از اعضای برجسته این هیات مشاوران خانم پائولا جان دوبریانسکی است که از دیپلمات‌های ارشد ایالات متحده محسوب می‌شود که وی فرستاده ویژه رئیس جمهور به ایرلند شمالی در زمان ریاست جمهوری جرج بوش بود. حوزه تخصص وی اروپای شرقی و شوروی سابق و نیز حوزه سیاسی نظامی است.

می‌توان گفت که حوزه تحقیقات این اندیشکده نیز بیشتر بر همین حوزه‌ها متمرکز است. نویت گین گیریچ رییس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا و تامس جی ریج وزیر سابق وزارت امنیت داخلی ایالات متحده و جیمز وولسی رئیس پیشین سازمان سیا از دیگر اعضای شاخص این هیات مشاورین هستند.

مشی سیاسی این اندیشکده با توجه به اهدافی که ارائه کرده است با اصول محافظه کاری و پایبندی به ارزشهای لیبرالیسم مطابقت دارد.

سه هدفی که این اندیشکده در پایگاه اینترنتی خود به عنوان محور فعالیت‌هایش معرفی کرده است عبارتند از:

ـ تهیه اطلاعات و گزینه‌های سیاست گذاری برای اشخاص و سازمان‌هایی که بر امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده تاثیر گذار هستند.

ـ فراهم آوردن فرصت ملاقات و تسهیل تعامل و گفتگو میان دولت مردان آمریکایی و مقامات هم رده سایر کشورها،

ـ کمک به پیشبرد مقبولیت و توسعه نهادهای نمایندگی و اقتصاد بازار آزاد در جهان با روشهایی مطابق قانون اساسی، منافع ملی و ارزشهای ایالات متحده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *