واکاوی اتاق فکر شورای اصول اخلاقی در امور بین الملل کارنگی (carnegiecouncil)

این شورا در سال 1914 در نیویورک توسط اندرو کارنگی تاسیس شد. نام پیشین آن اتحادیه صلح کلیسا بود. این اندیشکده را می‌توان مهم‌ترین اندیشکده درباره نقش اخلاق در امور بین‌الملل دانست. مسائل مورد بررسی و مطالعه این موسسه عبارتند از: اخلاق، جنگ و صلح، عدالت اجتماعی جهانی و مذهب در سیاست. قابل ذکر است که این موسسه مستقل از سایر موسسات کارنگی است. فصلنامه‌های “اخلاق و امور بین الملل” و “پالسی اینویشن” توسط این اندیشکده منتشر می‌شود. ریاست این اندیشکده از سال 1995 تا کنون به عهده جول روزنتال است که حوزه مطالعاتی تخصصی وی اخلاق در سیاست خارجی ایالات متحده آمریکاست.

این موسسه دارای صفحه فعالی در اغلب شبکه‌های اجتماعی است. از دیگر ویژگی‌های پایگاه اینترنتی این اندیشکده می‌توان به بخش چند رسانه‌ای آن اشاره کرد که شامل یک ایستگاه رادیویی نیز می‌شود. درباره فعالیت‌های این موسسه راجع به امور مربوط به ایران در سال‌های اخیر می‌توان مصاحبه این موسسه با حسین موسویان راجع به چشم انداز روابط ایران و امریکا اشاره کرد.[1] هم چنین این موسسه گزارشی به نام اخلاق در فیلم: موضوع فیلم آرگو منتشر کرده است که به جنبه‌های اخلاقی فیلم آرگو پرداخته است.

در حال حاضر پروژه‌ای در این موسسه تعریف شده است که با موضع “دخالت و مشارکت امریکا در امور جهانی” که به موضوعاتی همچون نقش‌های جدید ناتو، رابطه جهان با متحدین مشکل‌ساز (مانند پاکستان) و رابطه آمریکا با دولت‌هایی که دغدغه جدی برای آمریکا هستند، بخشی از فعالیت‌های این موسسه است.

[1]http://www.carnegiecouncil.org/studio/multimedia/20121213/index.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *