واکاوی اتاق فکر مرکز سیاست امنیتی (centerforsecuritypolicy)

این اندیشکده در سال 1988فعالیت خود را با محور موضوعات امنیت ملی آغاز نمود. این مرکز توسط فرانک گانی تاسیس شد و فلسفه آن امنیت از طریق قدرت می‌باشد که به اعتقاد این مرکز این امر شعاری برای قدرت نظامی نیست ولی بر این اعتقاد است که قدرت ملی آمریکا بایستی حفظ شود و به طور شایسته‌ای مورد استفاده قرار گیرد و آمریکا بایستی نقش یگانه خود را حفظ صلح و ثبات بین‌المللی حفط نماید.

این مرکز در رسانه‌های آمریکا به عنوان یک اندیشکده محافظه کار شناخته می‌شود. در واقع این موسسه به موضوعاتی می‌پردازد که به عنوان چالش امنیت ملی آمریکا محسوب می‌گردند و این موسسه در پی تهدیدات کوتاه مدت و بلند مدت آمریکا به مردم و سیاست‌گذاران آمریکاست. کارشناسان و محققین این مرکز با حضور خود در رادیو و تلویزیون در پی عمومی کردن افکار خود می‌باشند.

مواضع این سایت نسبت به مسائل خاورمیانه بسیار جهت دار بوده و اغلب مقالات منتشر شده در راستای منافع رژیم صهیونیستی می‌باشد تا جایی که در بخش رژیم صهیونیستی و خاورمیانه این سایت قسمت مستقلی با عنوان اتحاد آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد.

این مرکز اسلام سیاسی را به عنوان یک تهدید برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آورد. در بخش‌های مختلف موضوعی این مرکز قسمتی به عنوان شریعت وجود دارد. فرانک گانی رییس و موسس این مرکز مستندی با عنوان اسلام در “مقابل اسلام گراها: صداهای که از مراکز مسلمانان می‌آید” ساخته است که قرار بود در تلویزیون PBS پخش شود ولیکن به دلیل عدم کسب استانداردهای لازم پخش نشد که خود فرانک معتقد است عدم پخش این برنامه به علت سانسور بوده است.[1]

[1]http://www.q-and-a.org/Transcript/?ProgramID=1129

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *