واکاوی اتاق فکر تمرکز بر سیاست خارجی آمریکا (fpif)

این مرکز متشکل از 600 نویسنده، دانشگاهی، هنرمند و فعال است که در پی ساختن ایالات متحده به عنوان شریک جهانی پاسخگوتر می‌باشند.

اعضای این اندیشکده معتقدند که امنیت آمریکا و ثبات جهانی از طریق پایبندی به صلح و عدالت و حفظ محیط زیست در کنار حقوق اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بهتر تامین خواهد شد.

این موسسه فعالیت خود را از سال 1996 آغاز نموده است. این موسسه هم اکنون راجع به موضوعات مواد مخدر، انرژی، محیط زیست، مواد غذایی و کشاورزی، دموکراسی و حکومت داری، سلامت، حقوق بشر، جنگ و صلح و تجارت فعالیت و تحقیق می‌کند.

در آخرین مطالب این موسسه راجع به ایران جواد حیدریان مطلبی منتشر نموده است با عنوان “چگونه سوریه ایران و آمریکا را به یکدیگر نزدیک می‌کند” این مقاله به انتخابات ایران و احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه که در این صورت شاید ایران نیز وارد این جنگ شود اشاره می‌کند. در شرایطی که احتمال حمله نظامی به سوریه بسیار زیاد بود طرح روسیه جهت امحای سلاح‌های هسته‌ای سوریه خطر این جنگ را کاهش می‌دهد. تحولات بعد در سازمان ملل باعث تماس‌های ایران و آمریکا می‌شود و دعوت از ایران در نشست ژنو دو در مورد سوریه می‌تواند باعث همکاری‌های بیشتر ایران و آمریکا شود.[1]

مهم‌ترین حامیان مالی این اندیشکه بنیاد فورد، بنیاد آرکا، بنیاد کرث، بنیاد ساموئل رابین، connect US، town Creek،Compton colombe می‌باشند.

[1]http://fpif.org/syria-brought-u-s-iran-together/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *