واکاوی اتاق فکر موسسه ضد تروریسم و امنیت ملی آمریکا (insct.syr)

این مرکز در سال 2003 در دانشگاه سیراکیوز ایالت نیویورک تاسیس شد. این مرکز مطالعاتی را می‌توان از جمله مراکز مطالعاتی ـ امنیتی دانست که در پی واقعه 11 سپتامبر در ایالات متحده آمریکا بوجود آمد. حامی اصلی این مرکز نیز دانشکده حقوق دانشگاه سیراکیوز می‌باشد.

این مرکز با هدف تحقیقات میان رشته‌ای، آموزش و ارائه تحلیل‌های سیاسی در زمینه امنیت ملی و امنیت بین‌الملل و مقابله با تروریسم کار خود را آغاز نموده است.

تا کنون 470 نفر پیرامون مسائل امنیتی از این مرکز آموزش‌هایی را دریافت کرده‌اند و گواهینامه‌های مبنی بر گذراندن دوره‌های مربوطه دریافت نموده‌اند. ریاست این مرکز از بدو تاسیس تا کنون به عهده ویلیام سی بنکس می‌باشد. وی استاد حقوق اساسی، قانون امنیت ملی و قانون مقابله با تروریسم در دانشگاه سیراکیوز می‌باشد. وی همچنین سابقه عضویت در کمیته قضایی سنای ایالات متحده را نیز دارا می‌باشد.[1]

یکی از مواردی که این مرکز در تحقیقات خود به آن می‌پردازد  تحت عنوان “امنیت در خاورمیانه و اسلام” می‌باشد. در این عنوان تحقیقاتی زیر تیترهایی با عناوین “عرصه‌های نوین جنگ، قوانین قدیمی”، “اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌الملل” ، “منازعه و تعهد در دولت‌های اسلامی” ، “برنامه امنیت در خاورمیانه” و “اسلام و عدالت پسامنازعه” مشاهده می‌گردد. به طور کلی می‌توان گفت که در موسسات مطالعاتی با محوریت موضوع امنیت و تروریسم، به مسائل خاورمیانه به طور مفصل پرداخته می‌شود که این مرکز نیز از این امر مستثنی نمی‌باشد.

[1]http://insct.syr.edu/wp-content/uploads/2012/09/INSCT-Fact-Sheet-mwedit080813.pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *