واکاوی اتاق فکر گفتگوی بین امریکایی (thedialogue)

این اندیشکده در سال 1982 به منظور تحلیل سیاست‌ها و امور و موضوعات مربوط به نیم کره غربی فعالیت خود را در امریکا آغاز نمود. منظور از آمریکا کل کشورهای قاره آمریکا شامل آمریکای جنوبی نیز می‌گردد.

این موسسه بیش از یکصد عضو از کشورهای آمریکا، کانادا، کشورهای حوزه کارائیب و آمریکای جنوبی دارد. موضوعاتی که این مرکز به آنها می‌پردازند طیف وسیعی از موضوعات کشورهای آمریکایی را شامل می‌شود که مهم‌ترین آنها عبارتند از: رشد اقتصادی، برابری اجتماعی و حکومت‌داری دموکراتیک.

این موسسه فرصتی برای رهبران محلی آمریکا لاتین و حوزه کارائیب بوجود آورده است تا صدای آنها در بحث‌ها و سیاست‌گذاری‌های آمریکا به گوش برسد و در واقع می‌توان این موسسه را کانالی برای لابی و در امور این کشورها دانست.

هدف این موسسه متفاعد کردن رهبران آمریکایی برای کمک به ساختن ارتباطات سازنده میان ملت‌های آمریکایی است. از جمله فعالیت‌ها و تاثیراتی که این موسسه موفق شده است تا کنون بر امور آمریکایی اعمال کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) جلب توجه رسانه‌های به مسائل منطقه‌ای به طوری که این موسسه جزه 25 مرکزی هست که در گزارش رسانه‌ها به عنوان منبع به آن ارجاع می‌شود.

2) قرار دادن آمریکای لاتین در دستور کار کنگره آمریکا: بدین منظور با تلاش این مرکز یک گروه کاری کنگره‌ای برای رسیدگی به مسائل آمریکای لاتین تشکیل شد تا در مورد این موضوعات اعضاء به تبادل نظر بپردازند و اجماعی بین آنها حاصل گردد. در حال حاضر بیش از 300 نفر از اعضای کنگره در نشست‌های این کارگروه شرکت می‌کنند تا به مسائل و دغدغه‌های مشترک قاره آمریکا رسیدگی کنند.

3) بهبود کیفیت آموزش در آمریکای لاتین: این مرکز با همکاری مرکز سیندی در شیلی کارگروهی را با هدف اقناع سیاست‌گذاران برای استاندارد‌سازی آموزش به عنوان محور اصلی توسعه تشکیل دادند. این ابتکار باعث ارتقای استاندارد آموزش در بخش‌های خواندن، علوم و ریاضی شده است.

4) وارد کردن تعداد بیشتری از مردم در نظام‌های مالی رسمی: این مرکز تحقیقات گسترده‌ای راجه به نقش انتقال پول و درآمدهای کارگران خارجی به آمریکا لاتین در اقتصاد داشته است و سهم بزرگی در ادبیات مربوط به این بحث داشته است.

این مرکز به 100000 هزار نفر از مردم در این باره آموزش‌هایی را داده است که منجر به این شده تا حدود  بیست درصد از آنها برای انتقال پولهایشان از نهادهای رسمی استفاده کنند.[1]

[1]http://www.thedialogue.org/remittancesmigration

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *