واکاوی اتاق فکر پروژه اطلاعات و تحقیقات خاورمیانه امریکا (merip)

این اندیشکده در سال 1971 با هدف ارائه اطلاعات و تحلیل هایی در مورد خاورمیانه به عنوان خوراک رسانه‌ها کار خود را آغاز کرد. این اطلاع رسانی در ابتدا به صورت بولتنی 6 صفحه‌ای با 3 مقاله‌ی کوتاه ارائه می‌شد. از سال 1973 این بولتن به طور مرتب چاپ شد و میدل ایست ریپورت نام گرفت. ریاست این مرکز هم اکنون به عهده پال سیلوراستین می‌باشد. حضور بسیاری از کارشناسان اهل خاورمیانه در این موسسه به چشم می‌خورد که می‌تواند به دید واقعی‌تر گزارشات این مرکز منجر گردد.

این اندیشکده در 30 نوامبر 2013 مطلبی با عنوان دست دادن در ژنو چاپ کرده است که در آن به موافقتنامه موقت هسته‌ای میان ایران و 1+5 پرداخته است.

در این مقاله آمده است که همه بازگران از انعقاد این قرارداد خوشحالند؛ در ایران رئیس جمهر می‌تواند از رفع تحریم‌ها هر چند به صورت محدود به عنوان دستاورد دولتش در صد روز اول سخن بگوید و در آمریکا اوباما می‌تواند بگوید که مسیر ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را متوقف کرده است. ولی در این میان طبیعتاً رژیم صهیونیستی نسبت به این موافقتنامه خوش بین نیست کما اینکه نتانیاهو این موافقتنامه را یک اشتباه تاریخی خوانده است و تحلیل‌گران طرفدار رژیم صهیونیستی در واشنگتن نیز این موافقتنامه را شکست غرب دانسته‌اند. این یادداشت آب شدن یخ روابط میان ایران و آمریکا را به ضرر رژیم صهیونیستی دانسته است.[1]

[1] http://www.merip.org/mero/mero113013

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *