واکاوی اتاق فکر بنیاد آمریکای نوین (newamerica)

بنیاد آمریکای نوین با هدف بررسی نسل آینده چالش‌های ایالات متحده در سال 1999 تاسیس شد. این موسسه بیش از 100 کارمند و کارشناس با دو شعبه در نیویورک و واشنگتن است. این موسسه بر این باور است که در قرن بیست و یک که آنرا عصر اطلاعات می‌نامد، ایالات متحده با چالش‌های جدیدی مواجه خواهد شد که مواجهه با این مشکلات نیازمند ایده‌های بزرگ و راه‌حل‌های عملی است.

ریاست این مرکز هم اکنون به عهده آنا ماریا اسلاتر می‌باشد. از جمله کارشناسان مشهور این مرکز می‌توان به استیو کال اشاره کرد که تالیفات متعددی راجع به القاعده دارد. مهم‌ترین کتاب وی “جنگ ارواح: تاریخ مخفی سیا، افغانستان و بن لادن” است. این کتاب در سال 2005 موفق به دریافت جایزه پولیتزر شد. می‌توان گفت که در زمینه مسائیل خارجی خاورمیانه در مرکز توجه این اندیشکده می‌باشد. با این وجود بیشتر توجه و تالیفات این مرکز راجع به مسائل داخلی ایالات متحده آمریکاست.

مهم‌ترین حامیان مالی این مرکز عبارتند از: بنیاد فورد، بنیاد گبیل و ملیندا گیتز، بنیاد لومینا، وزارت خارجه آمریکا، گوگل، رادیو آزاد آسیا، دانشگاه ایالاتی آریزونا و بنیاد کارنگی می‌باشد. نام فرید زکریا نیز در هیات مدیره این مرکز به چشم می‌خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *