واکاوی اتاق فکر موسسه سیاست پیشرو آمریکا (progressivepolicy)

اندیشکده سیاست پیشرو که طیف فکری نئودموکراتها را نمایندگی می‌کند در سال 1989 کار خود را در ایالات متحده آغاز نمود.  بنیان‌گذار و رئیس کنونی این مرکز ویل مارشال می‌باشد که نوشته‌های در زمینه‌های سیاست خارجی، دفاع جهانی شدن، سیاست‌های تجاری و مسائل فرهنگی دارد.

این مرکز فعالیت خود را به عنوان یکی از شاخه‌های شورای رهبری دموکرات‌ها در سال 1989 آغاز کرد؛ زمانی که بیل کلینتون رئیس پیشین این شورا تصمیم گرفت وارد رقابت‌های ریاست جمهوری سال 1992 گردد. این موسسه خود را ترکیب منحصر به فردی از رئالیسم سیاست و ابتکار در سیاست‌گذاری می‌داند.

مهم‌ترین حوزه‌های مطالعات این اندیشکده عبارت است از:

1) اقتصاد تولید و رقابت‌پذیری: این موسسه معتقد به بازتولید ظرفیت آمریکا برای تولید ایده‌ها و خدمات همانند کالاهاست. کار این موسسه متمرکز بر از میان برداشتن موانع حکومتی برای ابتکارات جدید شامل عدم اعتماد، اصلاحات قانون‌گذاری، سیاست‌های مالیاتی، تجارت، آموزش، و توسعه نیروی کار، زیرساخت‌ها و تلکام است.

2) انرژی: همانند حمایت از موضوعات فوق این موسسه حامی رئالیسم انرژی است؛ این موسسه تاکید بر گاز طبیعی، انرژی هسته‌ای و انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان کلیدی برای استقلال انرژی و فرصت‌های شغلی جدید دارد.

3) نوآوری‌های پزشکی: ما معتقد به نوآوری بیشتر به عنوان محور افزایش رشد تولید در سلامت و پائین آوردن هزینه‌های درمان هستیم.

4) مسکن و خدمات مالی: ما معتقد به افزایش بازار مسکن و یک تعادل سالم میان سرمایه بخش خصوصی و دولتی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *