واکاوی اتاق فکر موسسه پروژه 2049 آمریکا (project2049)

این اندیشکده در سال 2008 با محوریت مسایل امنیتی و دیپلماسی عمومی در آسیای مرکزی و آسیا ـ پاسفیک فعالیت خود را آغاز کرد. این موسسه هدف خود را راهنمایی تصمیم‌گیران در مورد مسائل آسیا در نیمه نخست قرن بیست و یکم دانسته است.

یکی از محورهایی که این موسسه به آن می‌پردازد موضوع تایوان به عنوان جمهوری چین در مقابل کشور چین است. این مرکز توسط رندال شریور تاسیس شد و ریاست آن نیز هم اکنون به عهده وی می‌باشد. وی در گذشته معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور مربوط به تایوان و هنگ کنگ بوده است.

در هیات مدیره و هیات مشاروان این مرکز نفراتی از بنیاد هریتج، گلدمن ساکس، شورای تجاری آمریکا ـ تایوان و موسسه امریکن انترپرایز به چشم می‌خورد. این امر نشان از حمایت‌های مالی این مراکز از این موسسه دارد.

این مجله نتایج تحقیقات خود را به صورت مقالات موردی به چاپ می‌رساند. از جمله جدیدترین این مقالات می‌توان به “استراتژی نظامی چین در آسیا ـ پاسفیک: مفاهیمی برای ثبات منطقه‌ای”، “دوره‌ی دوم اوباما در منطقه آسیا ـ پاسفیک: بازتابی از گذشته، نگاهی به آینده”، “چشم انداز استراتژیک در حال تغییر در آسیا ـ پاسفیک: آینده اتحاد ژاپن آمریکا و مشارکت جهانی ژاپن”، مدیریت انتظارات در ائتلاف ژاپن آمریکا: نقطه نظرات ژاپن و آمریکا”، “تامین منافع و ارزش‌های آمریکا در آسیا ـ پاسفیک” و “مقابله با عملیات سایبری چینی‌ها: فرصت‌ها و چالش‌های برای منافع آمریکا” اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *