واکاوی اتاق فکر شورای استریت آمریکا (streitcouncil)

این مرکز در سال 2004 تاسیس شد. نام این مرکز به افتخار کلارنس استریت که در سال 1939 در پی ایجاد اتحادیه‌ای بین دموکراسی‌ها در جهان بود، و سازمانی به نام اتحادیه فدرال بوجود آورد، استریت نام گرفته است.

استریت در پی قدرت گرفتن حکومت‌های هیتلر، موسولینی و هیروهیتو و ناکامی غرب در مقابله با قدرت گرفتن چنین حکومت‌هایی، پیشنهاد تشکیل اتحادیه‌ای با سیاست خارجه و دفاعی واحد را مطرح نمود.

او امیدوار بود این اتحادیه فدرال بتواند مانع از وقوع جنگ جهانی دوم شود و منطقه تحت حکومت دولت‌های دموکراتیک را گسترش دهد. طرح وی در آن زمان بحث‌های زیادی را برانگیخت تا انجا که تصویر وی بر روی جلد مجله تایم نقش بست.

او همچنین با روسای کشورهایی دیدار کرد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به روزولت و وینستون چرچیل نام برد. به نوعی می‌توان طرح پیشنهادی استریت را طرحی اولیه برای تشکیل سازمان ملل پس از جنگ جهانی دوم دانست.

در سال 1949 سازمان موازی دیگری به نام کمیته اتحاد اتلانتیک تشکیل شد که بعدها اعضای آن پیمان آتلانتیک شمالی و یا همان ناتو را تشکیل دادند. شورای استریت کنونی هم اکنون خود را دنباله رو همان اتحاد فدرال می‌داند. قابل ذکر است که شورای استریت از سال 1946 فصلنامه‌ای با عنوان آزادی و اتحاد منتشر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *