واکاوی اتاق فکر موسسه صلح ایالات متحده آمریکا (usip)

این موسسه در سال 1984 با تصویب کنگره و امضای رییس جمهور رونالد ریگان[1] به منظور جلوگیری و کاهش مناقشات خارج از کشور از طرق غیر خشونت آمیز بوجود آمد.

این موسسه بودجه عمده خود را از حکومت فدرال دریافت می‌کند. در سال 2012 کنگره بودجه‌ای معادل 39 میلیون دلار به این موسسه اختصاص داد. علاوه بر آن این موسسه مبالغی را از وزارت خارجه، وزارت دفاع، آژانس توسعه بین‌الملل دریافت می‌کند.

می‌توان گفت حوزه مطالعات و تحقیقات این موسسه مناطق ناآرام دنیاست از جمله مناطقی که این نهاد درباره آنها فعال است می‌توان به افغانستان، پاکستان، عراق، سودان، لیبی و برمه اشاره کرد.

وظایفی که این موسسه برای خود تعریف کرده است از میانجی‌گری میان طرف‌های مناقشه تا بوجود آوردن مهارت‌های مدیریت مناقشه در دولت‌های شکننده و حمایت از قانون در شرایط پس از مناقشه را شامل می‌شود.

ریاست این موسسه هم اکنون به عهده جیم مارشال است که سابقه نمایندگی مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت جرجیا را دارد و عضو رسمی حزب دموکرات است.

این موسسه پروژه‌ای در حال حاضر راجع به ایران دارد که مهم‌ترین مسائل ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد که این برنامه با همکاری 50 کارشناس از نقاط مختلف جهان است و حدود 20 اندیشکده سیاست خارجی ایالات متحده نیز در این پروژه با موسسه صلح ایالات متحده همکاری می‌کنند.

علاوه بر این اندیشکده‌ها شش وزارت خانه دولت آمریکا و دانشگاه‌هایی همچون استنفورد، جان هاپکینز، میشیگان، جرج تاون و سیراکیوز نیز در این پروژه همکاری می‌کنند.

[1]http://www.usip.org/sites/default/files/file/usip_act.pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *