واکاوی اتاق فکر شوراهای امور جهانی آمریکا (worldaffairscouncils)

در واقع این نهاد را می‌توان مجموعه‌ای از یکصد شورا در بیش از چهل ایالت آمریکا دانست که در عین اینکه از یکدیگر مستقل هستند ولیکن از ارزش‌های مشترکی تبعیت می‌کنند.

این نهاد در 1918 کار خود را با هدف آموزش و درگیر کردن عموم مردم در مسائل مهم جهانی آغاز کرد و در سال 2012 بزرگترین سازمان امور بین‌المللی غیرانتفاعی آمریکا شد. هم اکنون این نهاد بیش از 500000 عضو دارد.[1]

از مهم‌ترین چهره‌های این سازمان می‌توان به مارک گراسمن اشاره کرد که در سال 2011 به عنوان فرستاده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان و پاکستان به جای ریچارد هالبروک انتخاب شد و به عنوان سفیر آمریکا در ترکیه نیز از تجربیات وی است.

حامیان مالی اصلی این نهاد عبارتند از: ناتو، شرکت نفتی شورن، اگزون موبیل، کمپانی‌های Raytheon, BARCLAYS, GAMbRINUS, CISCO و نشریه فارن پالسی.

در آخرین برنامه این نهاد در کنفراس سالانه آن شش موضوع حایز اهمیت را مشخص کرده‌اند که رییس جمهور بایستی بیشتر روی آنها تمرکز کند؛ این شش موضوع عبارتند از: امنیت شبکه و محیط مجازی، استقلال انرژی آمریکا، اقتصاد جهانی، خاورمیانه (که مسائل بیداری اسلامی در کشورهای عربی و نیز مسایل ایران را شامل می‌ شود)، مسائل زیست محیطی جهانی، آموزش K12 (آموزش در خانه از راه دور و به صورت رایگان) و سازمان‌دهی مجدد.

[1]http://www.worldaffairscouncils.org/2011/images/insert/2013%20WACA%20Info%20Packet.pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *