واکاوی اتاق فکر مرکز مرکاتوس آمریکا (mercatus)

مرکاتوس ریشه در زبان لاتین دارد و معنای لغوی آن یعنی برای بازار. این مرکز در سال 1980 توسط ریچارد فینک در دانشگاه جرج میسون در ایالت ویرجینیا تاسیس شد.

این مرکز تحقیقاتش بر اساس واقعیات موجود در بازار است و هدف آن برقرار کردن پلی میان ایده‌های آکادمیک و واقعیات موجود در بازار است و در واقع در پی حل مشکلات مربوط به بازار است.

این مرکز هم اکنون در حوزه‌های بازارهای مالی، توسعه و جهانی شدن، حکومت، قانون‌گذاری، سیاست‌گذاری در حوزه تکنولوژی، بودجه و هزینه‌ها و دولت مرکزی و دولت‌های محلی تحقیق و فعالیت می‌کند.

برخی از موضوعات مورد مطالعه این مرکز هم اکنون عبارتند از: توسعه اقتصادی در آفریقا، بازسازی پس از طوفان کاترینا، بحران مالی 2008، درسهایی از تاریخ تجارت مشروب، قوانینی که بر کشتی‌های دزدان دریایی حاکم است، اقتصاد هزینه‌های حکومت.

از اخرین انتشارات این مرکز می‌توان به “آزادی در پنجاه ایالت” نام برد که در سال 2013 منتشر شده است.

ریاست این مرکز هم اکنون به عهده تیلور کوهن است. وی مطالب و تحلیل‌های اقتصادی متعددی وال استریت ژورنال، نیوزویک، نیو رپابلیک، و فصلنامه ویلسون دارد. وی هم اکنون ستون ثابتی در نیویورک تایمز تحت عنوان “تصویر اقتصادی” دارد.

در سال 2011 وی به عنوان یکی از 100 متفکر برتر جهان شناخته شد[1] و به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اقتصاددان‌ها توسط نشریه اکونومیست شناخته شد. 58% بودجه این مرکز توسط بنیادها مختلف و 40% توسط اشخاص و باقی توسط شرکت‌های اقتصادی تامین می‌شود و دولت آمریکا مشارکتی در مخارج این مرکز ندارد.

[1]http://www.foreignpolicy.com/2011globalthinkers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *