واکاوی اتاق فکر بنیاد ریزن آمریکا (reason)

این مرکز تحقیقاتی لیبرال در سال 1968 در لس آنجلس بنیان گذارده شد. هدف این مرکز بهبود و پیشرفت در آزادی جامعه از طریق اجرا و ارتقای اصول لیبرال همچون آزادی فردی، بازار آزاد و حکومت قانون است.

حوزه‌های تحقیق این موسسه عرصه‌های مختلف سیاست‌گذاری عمومی است که نمونه‌های آن عبارتند از: کنترل تردد هوایی، سیاست پولی داخلی ایالات متحده، اصلاحات حکومت، حمل و نقل، تجارت آزد، جهانی شدن، ترافیک شهری، نظامی‌گری و خشونت پلیس، مسکن و بهره‌برداری از زمین، انتخاب مدرسه و … . این مرکز از ابتدای فعالیتش نتایج تحقیقاتش را در “مجله ریزن” چاپ می‌کند.

مهم‌ترین حامیان مالی این اندیشکده بنیاد سارا اسکایف با کمک 2 میلیون دلار و بنیاد خیریه خانوادگی دیوید کاچ است.

نشریه ریزن در شماره سپتامبر سال 2013 خود مطلبی تحت عنوان 45 دشمن آزادی منتشر کرده است که به افرادی که از سال 1968 یعنی سال تاسیس بنیاد ریزن آزادی‌های فردی را محدود کرده‌اند پرداخته است.

مایکل بلومبرگ شهردار سابق نیویورک بدلیل دخالت در برنامه غذایی شهروندان و فشار به تولیدکنندگان مواد غذایی اولین فرد این فهرست به شمار می‌آید.

از چهره‌های شناحته شده دیگر آمریکایی این لیست می‌توان به دیک چینی معاون رییس جمهور در دران ریاست جمهوری جرج بوش اشاره کرد که وی پس از حادثه 11 سپتامبر خواستار افزایش قدرت اجرایی دولت آمریکا بود. وی مشوق دولت بوش در افزایش نظارت بر جاسوسی و شروع جنگ محسوب می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *