واکاوی اتاق فکر موسسه تحقیقات سیاست‌های غذایی بین‌الملل آمریکا (www.ifpri.org)

این موسسه با هدف جستجو راه حلی برای پایان دادن به فقر و گرسنگی در سال 1975 فعالیت خود را آغاز نمود. دفتر مرکزی این مرکز در واشنگتن است و نیز دارای دفاتری در قاره‌های آفریقا، آسیا و اروپا نیز می‌باشد. این مرکز در پی تقویت این ایده است که توسعه روستایی و نقش کشاورزی می‌تواند در توسعه جامع کشورها بسیار مفید باشد.

این مرکز جزیی از شبکه گروه‌های مشاور تحقیقات کشاورزی در عرصه بین‌الملل است که توسط بانک جهانی نیز حمایت می‌شود.

حوزه‌های فعالیت و تحقیق این موسسه عبارتند از: مدیریت آب، فرصت‌ها و مشکلات بیوتکنولوژی، امنیت غذایی، تاثیرات تغییرات آب و هوایی، حقوق اموال، اقدام دسته جمعی، افزایش پایدار محصولات کشاورزی، زمین‌های شکننده و آسیب‌پذیر، سوء تغذیه، محصولات حاصل از اصلاح ژنتیک. این مرکز به علت ارتباطاتش با حکومت‌های غربی و کمپانی‌های مواد غذایی مورد انتقاداتی قرار گرفته است که گاهی فعالیت‌هایش در راستای منافع دو گروه یاد شده است.

یکی دیگر ار انتقادات وارد بر این مرکز رویکرد آن نسبت به تغییرات ژنتیک بر روی محصولات کشاورزی است که برخی این تغییرات را مضر می‌دانند. مهم‌ترین حامیان مالی این مرکز عبارتند از: بانک توسعه آفریقا، بانک توسعه آسیا، بنیاد بیل و ملیندا گیتز، آژانس توسعه بین‌الملل کانادا، مرکز استرالیایی تحقیقات کشاورزی بین‌الملل، آکادمی علوم کشاورزی چین، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه کرنل، دانشگاه استنفورد، کمیسیون اروپا، فائو، وزارت خارجه نروژ و دپارتمان توسعه بین‌الملل انگلیس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *