واکاوی اتاق فکر منابعی برای آینده آمریکا (rff)

همانطور که از نام ان بر می‌آید این مرکز راجع به سیاست‌گذاری درباره طبیعی و سیاست‌های زیست محیطی در سراسر جهان فعالیت می‌کند. این اندیشکده در سال 1952 در واشگتن دی. سی. تاسیس شد. این مرکز که خود را یک مرکز غیرانتفاعی و غیرحزبی می‌داند شعار خود را تحقیق مستقل برای سیاست‌گذاری بهتر قرار داده است.

تاسیس این مرکز باز می‌گردد به درخواست هری ترومن در سال 1951 از رییس CBS برای تشکیل گروهی برای بررسی نیازهای انرژی کشور. این گروه گزارشی را منتشر کرد که در آن پیشنهاد شده است که مرکز مستقلی تشکیل شود به تحلیل منابع طبیعی کشور بپردازد.

در سال 1952 با حمایت‌های بنیاد فورد این مرکز تشکیل شد. محور فعالیت‌ها این مرکز در بدو تأسیس‌اش، با توجه به محدودیت منابع و وابستگی به واردات این منابع، بر اقتصاد منابع بود.

بعدها با گسترش فعالیت‌های این مرکز چندین هسته در داخل این اندیشکده بوجود آمد که بر موضوعات مختلفی می‌پردازند؛ از جمله این مراکز درون این اندیشکده می‌توان به مرکز سیاست‌های الکتریکی و آّب و هوا، مرکز مدیریت ثروت‌های زیست محیطی، مرکز سیاست‌گذاری و اقتصاد انرژی، مرکز سیاست‌گذاری و اقتصاد جنگل و نیز مرکز توسعه و محیط زیست اشاره کرد.

این مرکز نتیجه تحقیقاتش را در مجله “منابع” (Resources) به چاپ می‌رساند. آژانس محافظت از محیط زیست ایالات متحده، بنیاد خانوادگی جرج کایزر، بنیاد رابرت وود جانسون و نیز بنیاد بیل و ملینا گیتز مهم‌ترین حامیان مالی این مرکز می‌باشند.

در سال 2010 این مرکز مطلبی با عنوان آینده گاز طبیعی منتشر کرد که در آن به نقش ایران در آینده گاز دنیا اشاره شده است و آمده است که همکاری‌های روسیه، قطر و ایران در تولید گاز طبیعی ارزان قیمت عملاً استخراج از گاز از بارنت شل در ایالت تگزاس را منتفی می‌کند.[1] ریاست این مرکز از سال 2005 به عهده فیلیپ شارپ می‌باشد که پیش از آنکه به این موسسه بپیوندد به مدت 10 دوره از سال 1975 تا 1995 نماینده مردم ایندیانا در مجلس نمایندگان ایالات متحده بود.

[1]http://www.rff.org/rff/documents/rff-bck-gabriel-naturalgas.pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *