واکاوی اتاق فکر موسسه سیاست‌گذاری اقتصادی آمریکا (epi)

این موسسه همانگونه که از نام آن بر می‌آید تحقیقاتش متمرکز بر روی موضوعات اقتصادی است که نمایندگی خانواده‌های با درآمد پایین و متوسط آمریکایی را بر عهده دارد. این مرکز فعالیت خود را از سال 1986 در واشنگتن آغاز نمود. این موسسه سیاست‌های جاری اقتصادی را بررسی می‌نماید و سیاست‌های جدیدی را با هدف حمایت و بهبود استانداردهای زندگی خانواده‌های شاغل ارائه می‌دهد.

مهم‌ترین حوزه‌های تحقیقات این موسسه عبارتند از: آموزش؛ بودجه فدرال، کسری بودجه و مالیات؛ سلامت؛ شغل‌ها، دستمزدها و استانداردهای زندگی؛ مهاجرت؛ کارآمدی اقتصادهای خرد؛ سرمایه‌گذاری عمومی؛ نژاد و قومیت؛ قانون‌گذاری؛ بازنشستگی؛ تجارت و جهانی شدن و نهایتاً سیاست‌گذاری عرصه کار.

محققان این موسسه معتقدند هر فرد که قادر به کار کردن باشد شایسته یک شغل خوب با یک حقوق عادلانه، خدمات درمانی قابل پرداخت و امنیت در دوران بازنشستگی است. تحقیقات این موسسه نیز در راستای این هدف صورت می‌پذیرد و می‌توان این مرکز را اولین مرکزی دانست که منافع خانوداه‌های با درآمد متوسط و پایین را پیگیری می‌کند.

این مرکز کتابی مشابه دایره المعارف تحت عنوان “وضعیت کار در آمریکا” چاپ می‌کند که از سال 1988 تا کنون 11 جلد از آن منتشر شده است. در این کتاب تاثیر اقتصاد آمریکا بر استانداردهای زندگی خانواده‌های شاغل با استفاده از تحلیل داده‌هایی چون درآمدها و دستمزدها بررسی می‌شود. این کتاب در سایت StateofWorkingAmerica.org  قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *