واکاوی اتاق فکر موسسه ساموئل نعمان اسرائیل (THE SAMUEL NEAMAN INSTITUTE)

اتاق فکر موسسه ساموئل نعمان اسرائیل در سال 1978 در فنون به ابتکار آقای ساموئل نعمان تاسیس شد. این یک موسسه تحقیقاتی سیاست ملی مستقل چند رشته‌ای است. فعالیت موسسه بر مسائل مربوط به علوم و فن آوری، آموزش، اقتصاد و صنعت، زیرساخت‌های فیزیکی و توسعه اجتماعی متمرکز است که انعطاف پذیری ملی اسرائیل را تعیین می‌کند.

تحقیقات و نظرسنجی‌های سیاست ملی در موسسه ساموئل نعمان اجرا می‌شود و نتایج و توصیه‌های آنها به تصمیم گیرندگان در سطوح مختلف خدمت می‌کنند. تحقیقات سیاسی توسط دانشکده‌ها و کارکنان و دانشمندان موسسات دیگر در اسرائیل و خارج از کشور و متخصصین این صنعت انجام شده است.

تیم تحقیق بر اساس مهارت‌های حرفه‌ای و دستاوردهای زندگی خود انتخاب شده است. در بسیاری از موارد این تحقیق با همکاری ادارات دولتی و در بعضی موارد ابتکار موسسه ساموئل نعمان و بدون مشارکت مستقیم ادارات دولتی انجام می‌شود.

تا کنون، موسسه ساموئل نعمان صدها پروژه تحقیقاتی و سیاست‌های تحقیقاتی ملی را انجام داده است که به تصمیم گیرندگان و متخصصان در اقتصاد و دولت خدمت می‌کنند. به ویژه مؤسسه نقش برجسته‌ای را در معرفی سیاست‌های ملی رژیم صهیونیستی در زمینه علم، فناوری و آموزش عالی بازی می‌کند.

علاوه بر این، موسسه از پروژه‌های ملی مانند وزارت صنایع، تجارت و کار خوشه در فناوری نانو، رسانه، اپتیک و ارتباطات، شیمی، انرژی، پروژه‌های زیست محیطی و اجتماعی اهمیت ملی حمایت می‌کند. این مؤسسه همچنین سمینارهای جامع را در حوزه‌های پیشرو خود در زمینه تحقیقات سازماندهی می‌کند.

مأموریت این مرکز به عنوان یک موسسه تحقیقاتی پیشرو شناسایی، فرموله کردن و تجزیه و تحلیل مسائل سیاست اهمیت ملی در زمینه توسعه علمی ـ فن آوری، اقتصاد و مسائل اجتماعی در اسرائیل است. انتظار می‌رود فعالیت‌های این موسسه در مورد بحث‌های عمومی تحصیل‌کرده، ترویج و کمک به روند تصمیم‌گیری دولت اسرائیل و پذیرش نهایی پیشنهادات آن، صورت گیرد.

این موسسه عمدتاً بر شکل‌گیری سیاست‌های ملی در زمینه‌های علم و فناوری، صنعت، آموزش و پرورش و آموزش عالی، ادغام اجتماعی، زیرساخت، محیط زیست و انرژی و سایر مسائل مهم ملی، که موسسه می‌تواند سهم ارزشمند و منحصر به فرد ارائه دهد، تمرکز می‌کند.

 

https://www.neaman.org.il

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *